عیدانه

این نوشته ممکنه اخرین نوشته هام در سال ۸۲ باشه .می خواستم در مورد نتایج لیگ یک بنویسم که به خاطر سردی هوا اکثرا لغو شد.گرچه فردا بازی شهید قندی با تراکتور قرار انجام شه ولی فکر نکنم تیم بی رمق ضیایی بتونه مقاومتی کنه فکر کنم حداقل ۲ گل بخوره .
می خوام ترینها و بدترینهای خودم رو لیست کنم:
بهترین تیم:پاس
۰با تقدیر از استقلال پر حاشیه)
بهترین بازیکن:خداداد(با تقدیر از عنایتی)
بهترین داور:قهرمانی(گرچه مرادی هم این روزا عالی بوده (جلال مرادی))
بهترین مربی:قلعه نوعی(یا جلالی)
بهترین دروازه بان:رودباریان
بهترین گل:گل قشنگ زیاد بود ولی گل باقری به رخمتی عالی بود
پدیده:برهانی بی رقیب
ناکام ترین تیم:پرسپولیس(با تقدیر از سایپا و شموشک)
ناکام ترین بازیکن:شاید اصلانیان
ناکام ترین مربی:وینگو بی رقیب
ناکامترین دروازه بان:رحمان احمدی(با اینکه خیلی قبولش دارم)
خوشحال کننده ترین خبر سال:برد ۵ ـ۰ ملوان مقابل هما(از دید خودم)
بدترین خبر سال:شکست ۳ـ۰ مقابل تراکتور(از دید خودم)
خوش تیپ ترین مربی:حجازی و کاظمی
ساده پوش ترین مربی:غلام پیروانی (با تقدیر از میثاقیان)
بلند ترین موی لیگ:موهای بازیکنان استقلال اهواز
تازه به دوران رسیده ترین تیم:اس اس اهواز که یهو پول داره سرمایه دار شد
کچلها:شیری(با تقدیر از منصوریان و اذری و سلطانی)
فقیر ترین تیم:نساجی با تمام قعر نشینی هاش
پیر ترین تیم:پرسپولیس عزیز
ارزوی اخر سال(ورزشی):صعوذ ملوان به لیگ حرفه ای به شکل مقتدرانه
ارزوی سال(غیر فوتبالی):فقط سلامتی و سلامتی و سلامتی و کمی پول برای همه خانواده
رویای اخر سال(ورزشی):روزی بشه که من مسئول گزینش و جذب بازیکن برای ملوان باشم.
رویای اخر سال(غیر ورزشی):سلامتی فقط و فقط
************************************************************
با اینکه کلی مطلب برای لدامه دارم ولی همنها کافیه راستی شنیدین که بازیهای پلی اف قرار در یک زمین بی طرف و دوره ای انجام بشه؟این یعنی حمایت از شموشک و سایپا اونا همین الان از نداشتن حمایت تماشاگر رنج می برن و قطعا بازی دوره ای در استان بی طرف برای اونا عالیه.امیدوارم این زنگ خطر هم جدی باشه و ملوان مصمم تر از قبل کار کنه.
***************************************************************
سال ۸۲ هم تموم شد .ملوان این سال سقوط کرد ولی من هنوزم امیدوارم.امیدوار به صعود دوباره و فریاد صعودی دیگر.

حالا که عید داره میاد همه چیز داره تعطیل میشه بعد از بازی پگاه و ذوب اهن امروز و چند بازی لیگ یک فردا فوتبال مملکت تا 22 روز تعطیل میشه و.البته بازی امیدها با کره هم هست.همون کره ای که در بوسان به ما باخت حالا اومده تا جبران کنه.
*****************************************************************
دیشب بازی یووه و میلان بود میلان رو از بچگی دوست داشتم مثل ملوان برای شکستهاش اشک می ریختم و با بردهاش کیف می کردم و برای این و اون کری می خوندم .میلان عالی شده حالا که رئال به خریدهاش می نازه حالا که ارسنال با انری همه کار می کنه میلان هم با یک ترکیب منسجم کار می کنه.ولی من همیشه طرفدار بازی زیبا هستم حتی اگه میلان ببازه.بازی میلان با لاتزیو که با 4 گل به نفع لاتزیو تموم شد با تمام وجود از این شکست لذت بردم چون حریف رو واقعا سر تر می دیدم.
******************************************************************
ملوان هم با برد مقابل عقاب جایگاه دوم رو پس گرفت ولی هنوز راه برای صعود باقیه.حالا که پلی اف هم تغییر کرده فقط باید تلاش کرد.

ارزوی شدنی

می خواستم در مورد حوادث لیگ برتر و جنجال جدید دایی با رهبری فر و هاشمی نسب بنویسم.ولی دیدم چراغی که خانه رواست به مسجد حرام.این ملوان من باز هم مساوی کرد بعد از شکست شهید قندی و صعود برق به یک قدمی مون فکر می کردم بتونیم با این ترس بر صنایع قعر نشین غلبه کنیم.گرچه شنیدم حمله و هجوم زیادی به دروازه حریف داشتیم و گلی هم زدیم که مردود اعلام شد (اعتراض صالح نیا هم به جایی نرسید).تمام اینها یعنی دل زدگی .تیمی که صد در صد بازیهای خانگی دور رفت رو بدست اورده چرا در دور برگشت نمی تونه از پس تیم های قعر نشین و بحران زده بر بیاد.جایگاه ملوان الان در لیگ یک اصلا مناسب نیست الان که پیام و نفت و برق بیدار شدن جایی برای امتیاز از دست دادن نمی مونه.راستش همین استخوان بندی(با پژمان و ساجدی)بود که پرسپولیس رو در تهران و انزلی مغلوب کرد.همین تیم بود که پاس رو در انزلی شکست دا.جایگاه فوتبال ملوان رو قدیمی ها حتی بدن سیروس به یاد دارن.ملوان هیچوقت به بازیکن بزرگ متکی نبود و سالها با نفرات بومی و بعضا گیلانی در کشور مطرح بود ولی الان.....
فقط به یک چیز امیدوارم که اولین پیروزی تحول ایجاد کنه.ما دور برگشت با نیرو محرکه و عقاب و ماشین سازی و شهاب در انزلی بازی داریم و باید با نساجی و راه اهن و قندی(به نظر مثل ما دچار استرس شده)بازی داریم و کسب ۱۵ امتیاز دور از دسترس نیست.الان وضع جدول طوری نیست که به بازی این و اون دل ببندیم.باید خودمون به داد خودمون برسیم مثل پگاه که پارسال با وضع افتضاح دور رفت مقتدرانه دور برگشت رو به پایان برد و صعود کرد.
راستی من به یک چیز تیمم افتخار می کنم.در صبا باتری کلی تیریزی و شمالی و ... بازی می کنن در شهید قندی دست نشان چند همشهری رو با خود به یزد اورده و.... ولی ملوان من فقط با چند یار غیر بومی مار می کنه(که فیکس هم نیستن)با رفتن پژمان و ساجدی و میر قرطی و نظر محمدی و عشوری زاد و... کی فکر می کرد ملوان بتونه سرپا بمونه؟امیدوارم این بار هم ما بتونیم به لیگ برگردیم گرچه مشکل تر از همیشه .
**************************************
روزی که احمدزاده برد پرسپولیس و حملات زیاد این تیم رو در بازی با برق غیر عادی ارزیابی کرد همه پرسپولیسیها خواستار احقاق حق شدن و کار به جایی رسید که مربی برق جریمه شد.اونها در دور برگشت لنگان لنگان پیش اومدند و بعد از کلی تساوی سپاهان رو با گل کاملا سالم و جوانمدانه(!!!!)پیروانی بردن.خلاصه کار به اونجا رسید که در یک بازی پر حادثه با گل خداداد باختن و تمام حرفهایی که مبنی بر شکایت از خداد و ... کرده بودند به اعتصاب داخلیشون ختم شد.راستش به نفرین اعتقاد خاصی دارم وقتی این همه جوون کنر موندن تا پولهای چند صد ملیونی به بازیکنای بالای ۳۳ سال داده بشه وقتی که چند بازیکن قدیمی مثل رهبری فر و انصاریان و شاهرودی (که واقعا قبولشون ندارم)از این تیم کنر گذاشته شدن واقعا دلیلی برای حمایت از وینگوی جوان پرست سابق و تجربه دوست امروز نمی بینم.گرچه معتقدم وینگو فقط نیمی از اختیارات تیم رو در دست داره بزرگترهای تیم نصفه دیگه تیم رو می چرخونن.به نوع پرداخت قسط سوم قاردادها توجه کنید تا اخرش رو بخونید.