باخت اول

۲۷ شهریور ۱۳۸۲
امروز پرسپولیس باخت چون قبل از بازی همه عوامل (بازیکن و مربی)خودشون رو برنده می دونستم .
قبلا بارها همینجا نوشته بودن.ای اقیونی که پرسپولیس رو با ۸ گل روز اول بزگ کردید.این تیم در مقابل فوتبال تدافعی کم میاره.این تیم در مقابل تیم با ذات دفاعی نمی تونه موفق باشه.پیکان هفته قبل با ۳ شوت راه دور مغلوب ذوب اهن شده بود.اونها این بار برای کسب یک امتیاز به ازادی امده بودند و با دفاع چند لایه جلوی ضربات سر دایی رو می خواستند بگیرن(که البته دایی تا الان تو لیگ با سر گل نزده)وبا افساید گیری هم بازیکنای سرعتی پرسپولیس رو محو کردن.
وینگو و پرسپولیس هیچوقت فکر نمی کردن که دایی مصدوم بشه و تعویض.اونها اصلانیانی رو به بازی فرستادن که فصل قبل و امسال رو فقط نیمکت نشین بوده.اونها از اصلانیان کار دایی رو می خواستن؟
قبل از بازی همه پرسپولیسها از گلزنی و پیروزی حرف می زدن.اصلانیان وعده پشتک داده بود کاظمیان وعده شادی نوع جدید و دایی هم از پیشترها وعده ۲۵ گل در این فصل.
با شروع بازی پرسپولیس هر چی زد واعظی جواب داد و روی سر دایی تمام توپها رو دفع کرد.بعد از مصدومیت دایی باز هم پرسپولیسیها سانتر می کردن و.....
وینگو از رفتن احتمالی دایی به الوحده به عنوان تضعیف پرسولیس یاد کرد و گذشته بازیکن ساز خودش رو خدشه دار کرد.او کسی بود که از ستاره ها بی نیاز بود و الان مثل غمخوار برای پیروزی فقط ستاره هاش رو میخواد.او همت و توانایی سایر نفرات رو زیر سوال برد.پرسپولیس بی دایی هم بارها سرفراز و قهرمان بوده(البته برای طرفداراش نه من که ارش بیزارم).
نظم تو پرسپولیس حرف و شعار.
اصلانیان در اوج جنجال مدیریتی با تیم ۷ نفره وینگو تمرین می کرد و اماده بود ولی استیلی که کمتر از ۲ماه با اونها تمریتن می کنه در ترکیب ثابت قرار داره.
برای پرسپولیس این باخت تازه اول راه تیمهای دیگه با دفلعهای قوی تر منتظرن.زمینهای نا جور شهرستانها برای حضور بازیکنای از فرنگ برگشته پرسپولیس چندان راحت نخواهد بود.چقدر جالب .....

۲۴ شهریور ۱۳۸۲
هفته سوم هم تموم شد و باز هم پرسپولیس در ازادی از همه امتیازهاش استفاده کرد تا به همه امتیاز این بازی رسید.شاید اشتباه فجر مثل پگاه بوده و اونها می خواستند مثل پگاه با پرسپولیس پایاپای بازی کنن.نیمه اول اونا موفق بودن و شاید گلی که زدند باعث شد پرسپولیس از خواب بیدار بشه و با حمایت تماشاگرانش لحظه به لحظه روحیه فجر رو تضعیف کنه.الان اگر از وضع ندار فجر و وضعیت بحرانیش در لیگ بنویسم باز هم می گن که دنبال بهانه ام تا قابلیتهای پرسپولیس رو زیر سوال ببرم.ولی حقیقت اینه که پرسپولیس در هفته اول با یک تبم بی تجربه و بی تاکتیک(در لیگ برتر)در هفته دوم با تیمی زخم خورده و در هفته سوم با تیمی بی امتیاز و متزلزل بازی کرد .یعنی هنوز مونده تا این تیم محک بخوره متاسفانه بازی بعدی پرسپولیس هم با تیمی هست که در لبه تیغ مدیرانش سیر می کنه و نمی تونه چندان برای اونها خطر ناک باشه.چون دادرس عملا با التیماتومی که داده همه اونها رو در استرس قرار داده.گرچه ممکن اونها تو این بازی به دنبال یک تحول و جرقه باشن که بعید به نظر می رسه.
استقلال هم بالاخره با هزار زور و زحمت در حالی که واقعا اسیر شموشک شده بود با پنالتی نوازی برد.(بحثشون سر زدن پنالتی عالی بود اکبری فکری و نوازی همه می خواستن ضربه رو بزنن)

۲۲شهریور ۱۳۸۲
اب تهران
استقلال و پرسپولیس همبشه بازیکن غیر بومی زیاد داشتند.بازیکنهایی که به خاطر بازی تو تیمهای شهرستانی به تیم ملی راه پیدا نمی کردن مجبور بودن با هر زحمتی خودشون رو به تهران برسونن تا بتونن بیشتر تو چشم باشن .
کلی بازیکن اومدن و رفتن و هنوز این چرخه به نفع تهرانیها در جریانه(البته الان پول حرف اول هر انتقال رو می زنه).
اون روزی نیکبخت بدون پارتی و با اتکا به حضور پر فروغش در ابومسلم به تیم امید دعوت شد.شاید خودش هم فکر نمی کرد که در عرض چند سال یکی از ارکان تیم ملی بشه.ولی اعتماد بلازویچ به جوونها باعث شد نیکبخت هم در عین شایستگی به تیم ملی برسه و کم کم جای میناوند و شاهرودی رو (که در دوره مایلی کهن از ارکان سمت چپ بودن)بگیره.نیکبخت به استقلال اومد و بارها در مصاحبه ها از دلتنگی برای خانواده و دوستانش در مشهد یاد کرد.
در استقلال رقیب جدیش حاجی پور را کنار زد و بی حاشیه به فوتبال ادامه می داد(ئر فینال حذفی ۷۶ در مقابل جنگ روانی هاشمی نسب بی اعتنا عمل کرد و....)همه اشکهای او را در بازی جنجالی سال ۷۹ به یاد دارند که از بازیکنان می خواست بازی کنند و کاری به حاشیه نداشته باشند.ولی در طول ۲ سال نیکبخت بازیکنی شد که ظاهر ساده اش را از دست داد روح لطیف و نرمش را به فراموشی سپرد .
دیگر نه صحبتی از دلتنگی بود و نه حرفی از ارامش.بارها مطبوعات از ظاهر چند گانه و تیپ زدنهای او انتقاد کردند که هر بار با بازی نسبتا خوبش جوابی به معترضین داد .

در چنذ بازی اخیر استقلال و پرسپولیس در دل تمام در گیریها نام نیکبخت بود.
در بازی جام ال جی (با اروگوئه)قصد داشت در هتل با چند بازیکن حریف در گیر شود(علنا اعلام کرد).در زمان مربی گری کخ با تماشاگران استقلال در گیر شد.در لیگ قبل چندین بار اخطار به علت خطای شدید گرفت و سر اخر اینکه در دو بازی اول لیگ ۳ اخطار(با احتساب اخراج)گرفت .در مصاحبه با عابدی(خبر نگار شبکه خبر)با لحنی زشت سوال او را جواب گفت تا ثابت شود سادگی او دیگر رنگ باخته و شاید اب تهران به او نساخته و شاید عدم انتقالش به بشیکتاش باعث بازی عصبی او باشد ولی او کلا تغییر کرده و کم کم دارد جزو حاشیه میشه.البته با تمام این حرفها فعلا کسی در سمت چپ نمی تونه جای او را بگیره و شادیهای جدیدش بعد از هر گل هم در نوع خودش جالبه.