برای مرد چشم ابی پرسپولیس

همیشه با تو مخالف بودم همیشه دلم می خواست تیم مورد علاقه ام مقابلت سر افراز باشد.راستش همیشه حق انزلی و ملوان رو ضایع کردی.ملوان این بار هم مثل تمام بازیهای این فصل مقابل شما سر بود و موفق.تمام بازی رو دیدم از ابتدا تا انتها همه کاره میانه میدان پژمان بود و بس می دانم که مدیران ارشدتون شدیدا به دنبالشن ولی دلم می خواد مثل ممی و سیروس بهت جواب رد بده.
هیچ وقت دفاع پرسپولیس رو اینقدر ذلیل ندیده بودم.یادت هست که همیشه مقابل ملوان محتاط بودی؟چه اون زمان که بهترین دفاع چپ اسیا رو داشتی (محرمی)و چه حالا که انصاریان خشن رو داری؟یادت هست اون روزی که تو فینال حذفی ملوان رو برده بودید به خبرنگار چی گفتی؟در جواب سوالش در باره پنالتی غیر واقعی تیمتون گفتی:تیم مغلوب همیشه توجیهی برای شکستش داره.

می دونم که چند روزه استرس داری در تیمی که بهترین دوران عمرت رو درش گذروندی داری هیچ کاره میشی ولی من هم پرسپولیس بدون تو را دوست ندارم چون بردن تین درخشان و پیوس و بگویچ هیچ لذتی برام نداره.
دلم می خواد کماکان با تیمی بازی کنیم که نام تیم پروین روش باشه.
********************************+
فردا توپ گرد باز هم ما رو به استرس و هیجان می بره دلم می خواد فردا بیست هزار نفر یک صدا ملوان رو صدا بزنن اونقدر بلند که صدای قلعه نوعی به الوز خوش تکنیک و خلیفه اصل سریع نرسه فردا از اون روزهاست که اگه ببریم همه چیز احیا میشه و اگه ببازیم ......
تیم حریف پر  از بازیکن غیر بومی اصغر رسول زاده خودمون هم هست.چقدر با فرارهاش حال می کردم.محمودی که توی استقلال سوتی دهنده بزرگی بود هم هست.پس میشه اهوازیها رو برد فقط همت می خواد و حوصله.
فردا برد با ماست انشا....

حضور قدیمی

داستان بازیکنان انزلی در فوتبال ایران کلاف پیچیده ای شده که هنوز هم ادامه داره.یادش به خیر خیلی بچه بودم سیروس تو تیم ملی در اولین بازی رسمیش یک گل ۳۵ متری به دینامو درسدن زد .سیروس اون موقع و حتی بعدها هم قبول نکرد که توی استقلال و پیروزی بازی کند.

بعد از سیروس ممی (احمد زاده)هم در زمان اوج به هیچکدام از دو تیم نرفت و به لطف پروین با وجود اینکه اقای گل ایران بود به تیم ملی رسما دعوت نشد و تنها یک بازی با یک باشگاه رومانیایی در تیمی به عنوان منتخب ایران با لباس ملی انجام داد(که گل هم زد).راستش نمی دانم چطور بود که حضور در تیمهای استقلال و پیروزی برای بازیکنان انزلی چندان جذبه ای نداشت.پرورشخواه بعد از حضوری چند ساله در فوتبال تهران به استقلال رفت و در کنار منصوریان و قلعه نوعی جزو بهترین هافبکهای ایران هم شد ولی زود کنار رفت و حالا هم در لیگ یک و....
این اقای انتها(پایان رافت)تو همه بازیها سوهان به روح و جان ما می کشید و کلی موقعیت خوب را هدر می داد ولی همیشه مقابل پرسپولیس با تمام وجود بازی می کرد و تا زمان حضورش ۳ بار به پیروزی گل زده بود و همین هم باعث شد پروین خواهان او شود و در اولین فصل حضورش یک تسویه حساب با بهمن خان کرد و دو گل به چوکا زد تا به قول خودش نشان دهد که یهترین گیلانی فوتبال ایران است البته او هم الان نیمکت نشین است (و مصدوم).
عارف در جوانان ملوان شکل گرفت و خیلی کمتر از غلام(برادرش)به بازی گرفته میشد.وقتی چوکا شکل گرفت سریعا به این تیم رفت و جزو بهترینهای این تیم هم شد.سالها در چوکا بازی کرد و در بازی معروف چوکا مقابل پیروزی در سال ۷۵ (۳-۱ چوکا برد) عالی کار کرد و بعد از ذوب اهن به پیروزی امد و اوایل مغز متفکر این تیم بود .در ۳ بازی اخیر مقابل ملوان جز یک گل بازی رفت در انزلی عارف هم مقابل جوانهای ملوان کم اورد .
همه اینها رو نوشتم که بگم ممکن سال اینده جوانان ملوان در استقلال و پیروزی باشن ولی دلم می خواد که برای جذبشون شاید و اگر و اما پیش نیاد.پس باید ۳ شنبه قوی بود و محکم تا .....

سیاست یا واقعیت؟؟

طرفداران خیلی از تیمهای بزرگنتظر حضور او در تیم محبوبشان هستند از میلان و اینتر و بارسا و مادریر گرفته تا خود منچستر و طرفدارانش هنوز منتظر بازگشت بکهان هستن.
حضور بکهام در بارسا انقدر جدی شده بود که کلایورت تصمیم به تجدید قرار داد گرفت و از بکهام به عنوان کرویف جدید بارسا یاد کرد.گرچه با بیانیه شرکت برنامه ریزی و مدیریتی بکهام تمام پیشنهادات و امکانات در نظر گرفته برای بکهام به کار نیامد ولی واقعا حضور بکهام در بارسا به نفع این تیم بحران زده بود هافبکهای این تیم در این فصل خلاقیت قبل را نداشتند و در میانه بالای لیگ اسپانیا سر می کنند.از طرف دیگر رئال با ان همه هافبک خلاق و گران قیمت فکری به حال خط دفاع متزلزلش نمی کند و هنوز قصد دارد به هیروی پیر ولی پر تجربه اعتماد کند اعتمادی که به بهای حذف لیگ اروپایی منجر شد.
حضور در میلان محبوب هم چندان منطقی نیست این همه هافبک که بدون بکهام چرخشی و به نوبت کار کی کردند ممکن است روزها نیمکت نشین شوند و .....میلان که اخیرا به دنبال جذب توتی هم بوده با اوردن بکهام سیل نا رضایتی بازیکنان بزرگش را به جان خواهد خرید .
در مورد انتقال بکهام حود وی که حالا در امریکا سر می کند چندان اعلام نظری نکرده و شایذد این حرکت یک حرکت تبلیغاتی از سوی مدیران منچستر است که در هیاهوی فروش ظاهری بکهام بازیکنان دلخواه خود را جذب کنند .
همانطوری که رونالدینهو ره خریده اند.تازه به این دلایل این را هم اضافه کنید که پدر دیوید از انتقال او به هر تین دیگری اظهار بی اطلاعی کرده شاید او در منچستر بماند و شاید هم....

+ نوشته شده توسط سعید در ساعت 5:50pm