الگیلانو دم عید

فردا روز مهمی است روزی که بار دیگر به دیدار مرکز نشینان استان می رویم، در این تردید نیست که در طی سالهای سال(حداقل بعد از انقلاب) ملوان افتخاراتی به مراتب بیشتر از فوتبال رشت را کسب کرده و در بازیهای لیگ تا قبل از سال نود مقابل تیمهای رشتی(سپیدرود و پگاه و داماش) در بازیهای متقابل بدون باخت بوده. در این 25 سالی که فوتبال را می فهمم و دنبال می کنم تا الان نفهمیده ام دلیل اختلاف شدیدی که بعضا از مرز فوتبال هم می گذرد و کارهای روزمره و ارتباطات بین رشت و انزلی تاثیر می گذارد، چیست. از نظر فرهنگی و لهجه و ... رشت و انزلی به واسطه ی فاصله اندک بینشان بسیار نزدیک و مشابه است و اگر فوتبال که دلیلی برای لذت است این اتفافقات را رقم زده باشد تاثر آور است و بس.

زیبایی فوتبال به این است که ممکن است یکروز ببازی و یکروز ببری یک روز تیمت در عین شایستگی پس از نود دقیقه حمله ببازد و در یک بازی ضعیف روی یک اتفاق پیروز شوی و سه امتیاز را با خوش شانسی ببری.

با تمام مقدمه چینی بالا نمی توانم پنهان کنم که برای تیم محبوبم در بازی فردا نگران نیستم و برای بردش لحظه لحظه اشتیاق ندارم. نبود دو بازیکن اصلی و تاثیر گزار را نمی توان ندید گرفت، مسلمان همیشه مغر متفکر ملوان بود و پاسهایش برای دغاغله و رافخایی و نزهتی همیشه مفید و مناسب بوده، شنیده ام هادی عزیزی بازیکن شاخص علی دوستی در تیم ملی نوجوانانی که به جام جهانی رسید جایگزین اوست، عزیزی در نبود مسلمان و در مصاف تراکتور خیلی خوب کار کرد و بارها مهاجمین ملوان را تغذیه کرد و اگر آمادگی فروزان نبود قطعا تراکتور هم با شکست انزلی را ترک می کرد. اما حسنی صفت در نیم فصل دوم یکی از ستارگان لیگ ایران بود و در لیگ حرفه ای فوتبال کشور رکوردی حدود 6.5 بازی بدون گل خورده را رقم زد، مهار پنالتی مهدوی کیا  استارت درخشش او بود تا گلی که مقابل نفت آبادان خورد و ... دروازه بانهای ذخیره ی ملوان اصلا نمایش خوبی نداشته اند و بازگشت رحیم زاده اگر روی فرم باشد می تواند نگرانی ها را کاهشدهد راستش خیلی نگران نبود همرنگ نیستم چون بازیکنانی مثل یوسف زاده و نظامی پور و عزیزی و معبودی و رستمی به اندازه ی همرنگ قابلیت تدافعی و بازی خراب کردن دارند. در خط حمله با نفرات کامل در زمین هستیم و به شخصه ترجیح می دهم حداقل یک نیمه با دو مهاجم و 5 هافبک کار کنیم، قطعا تشویق های تماشاگران داماش آنها را در اوایل تا اواسط بازی تهییج می کند و با یا بدون تاکتیک و احساساتی حمله خواهند کرد، داماش مدافعین بلند قامتی دارد و استفاده از سانتر را اصلا مفید نمی دانم در عوض توپ هر چقدر روی زمین باشد  یا سرعت چاشنی کار شود و سانتر ها تیز تر و کوتاه تر باشد قابل استفاده تر است. راستش همیشه باید به توانایی های حریف احترام گذاشت، مهدوی، چاوشی، غلامی و زنید پور(فکر کنم بواسطه ی حساسیت بازی در کنار عسگری به بازی گرفته شود) بازیکنان خلاقو خطرناکی هستند، غلامی در حد یکی از مهاجمین تیم ملی خوب کار می کند شوتزن و تکنیکی و سرزن است و با قدرت بدنی بالا. راستش آهی آن کسی است که در ضربات سر می تواند موثر تر از سایر مدافعان ما باشد. در بازی رفت روی عدم گرفتن تیر دوم گل خوردیم و بازی شهرداری هم نزدیک بود همین بلا سرمان بیاید. به هر حال بدور از تمام موارد کری و کل کل از دست دادن امتیاز یعنی ماندن در جمع قعر نشینها و برد یعنی رسیدن به میانه ی جدول. ملوان هم مدتهاست مشکل مالی دارد و به قول پور غلامی وضع ملوان و ذوب آهن مثل هم است ولی این اخبار با پرداخت 15% قرار داد امسال در میانه ی فصل کم رنگ شد در حالیکه عنوان می شود داماشی ها در ثبت قرار داد 40 تا 45 در صد پولشان گرفته اند. به امید برد و یک بازی خوب.

نظرات 3 + ارسال نظر
msaeed909 سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ب.ظ

متنت خوب و بی طرفانه بود گرچه فکر می کنم هادی غزیزی رو با لیونل مسی یا ژاوی عوضی گرفتی.

کامران علایی سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:26 ب.ظ

ال گیلانو، بابا شما هم خوبه جزو صدرنشینهای لیگ نیستید وگرنه ال کلاسیکو را هم زیر سوال می بردید. تا چند سال پیش زمینهاتون با شالیزار یکی بود حالا بازیهاتون داربی و الگلانو و ... شده!!!

عادل سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ

در بازی رفت که به قول فردوسی پور آبروی هم رو خوب بردید و فارسی و محلی و ... جد و آباد هم رو فلان فلان کردید. کمی آبرو داری کنید بی فرهنگهای دم از فرهنگ زن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد