کی روش انزلی چی یا....؟

ما اینجاییم آقای کی روش

آخرین لیست تیم ملی برای تک بازی با قطر و بازی دوستانه ی قبل از آن اعلام شد . دعوت 7 بازیکن از تیم هفتم جدول که با تیم  دوازدهم لیگ تنها سه امتیاز پیش است در نوع خود جالبت است این در حالیست که سپاهان صدر نشین فقط 3 سهمیه در لیست اخیر دارد. دعوت از فشنگچی که در تیمش هم به او اعتماد بازی 90 دقیقه ای نمی کنند یا نور محمدی که در قلب دفاع پرسپولیس  در نیم فصل چندان مستحکم نبوده، خیلی مشکوک است. لیست تنها به سمت قرمزها نیست بلکه آبی ها هم علامت سوالهایی در این لیست دارند، در دعوت از رحمتی و حیدری هیچ عقل سلیمی شک نمی کند ولی دعوت از بازیکنی که تنها 3 بازی برای تیمش مفید کار کرده و دفاع راستی که یک بازیکن کاملا معمولی در لیگ است خیلی توی ذوق می زند، دفاع ملوان در هشت بازی اخیر تنها 2 گل خورده و بخش اعظمی از آن را مدیون واکنشهای حسنی صفت است که رکوردی جدید در لیگ حرفه ای را رقم زده و دفاع مستحکم به رهبری سعید سالارزاده بود، دعوت از دروازه بانی که تنها 4 -5 بازی در تیمش فیکس شده و عدم دعوت از حسنی صفت هر فوتبال فهمی را به فکر فرو می برد که آیا محک زدن بهترین دروازه بان دو ماهه اخیر ایرادی داشت؟ دعوت از پژمان منتظری  که در بازی پرسپولیس و سایپا بارها جا ماند و متزلزل نشان داد و حذف سعید سالارزاده  یک اجحاف بزرگ به ملوان و تیم اول گیلان بود.کی روش چند بازی ملوان را در لیگ دید ولی نتیجه اش تنها دعوت مسلمان بود و بقیه ی شایسته های ملوان پشت خط ماندند تا سرخابی های نیمکت نشین و کم فروغ به بازی دوستانه با اردن و سپس به مصاف قطر بروند. تیتر روزنامه ها و کثرت طرفداران پرسپولیس کار خودش را کرد و کی روش تیمهایی که در سایتهای خبری بیشترین اخبار را دارند، بیشتر دعوت کرد، دعوت از محمد ابراهیمی تراکتور هم بی ارتباط با این قضیه نیست چون اکثر گلهای تراکتور در نیم فصل توسط حاتمی و خارجی ها به ثمر رسید،با وجود تمام گلایه ها لیست کی روش برای ما انزلی چی ها نکات مثبتی هم داشت دعوت از انزلی چی های ثابت تیم ملی( حسینی، زارع و پژمان) در کنار سوشا نشان از پتانسیل بالای این شهر در تقابل با تبریز و اصفهان و ... دارد. با وجود دعوت غلامی می توان به این موضوع کاملا قاطعانه اشاره کرد که 5 بازیکن از مکتب فوتبال ملوان به اردوی تیم ملی دعوت شدند، لیستی که با کمی واقع بینی می توانست این تعداد را به 6 یا 7 نفر افزایش دهد.

کلانشهر همسایه

اول:بردن نفت در آبادان تلافی باخت بازی رفت و البته رسیدن به سه امتیازی دنیزلی بود، مهار فونیکه سی حتی با وجود زدن یک گل و شکستن رکورد حسنی صفت کار ساده ای نبود. با اینکه نبود اولادی در نیم فصل دوم کمتر به چشم آمده است و نزهتی و دغاغله و رافخایی و گاهی حیدری توانسته اند قفل دروازه ی حریفان را باز کنند ولی نبود پژمان دونده با تعصب و جنگنده هنوز در تیم احساس می شود، رجب زاده و یوسف زاده و همرنگ هر کدام برای هافبک وسط بودن فاکتورهایی را کم دارند که با آمدن احتمالی پژمان می توان هر یک از آنها را آزاد کرد و به عنوان هافبک نفوذی و ... گمارد.

دوم: کلانشهر همسایه چند روزی است در حال تولد دوباره است، پس از عابدینی و هدایت دینورزاده و قاسم پور و تارتار حالا نوبت به عابر بانک همیشه ناکام فوتبال ایران، هدایتی است تا شانسش را در این شهر امتحان کند(پس از شهرداری و صنایع شیر ایران و گروه صنعتی داماش). نفراتی که داماش دارد و هزینه ای که صرف خرید آنها شده قرار بود با ترانسفر و آسیایی شدن و ... جبران شود. هیچوقت یادم نمی رود با رفتن استیلی و چراغ سبز رویانیان برای خرید بازیکنان جدید مهدوی کیا و زنید پور و حتی تا حدودی نظیف کار و غلامی با مصاحبه و دلایلی خواستار پیوستن به قرمزهای پایتخت و جدایی از داماش برای پیشرفت شدند و فقط اصرار هواداران پرسپولیس سبب شد دنیزلی به مهدوی کیا برای یک نیم فصل روی خوش نشان دهد و خیلی سریع ورق برگشت و مصاحبه ها و علایق تکذیب شد و علی ماند و حوضش. به اینها تمرین نکردن محمدی با تیم و مدیر فنی شدن عابدینی و حمایت قاطع او از تارتاری که تحت شدید ترین انتقادهاست را اضافه کنید.

سوم: تاریخ همیشه بهترین گواه برای تایید یا تکذیب یک ادعا است، دست نشان، کریمی و حالا قاسم پور روزگاری القابی را در رشت به عنوان ناجی در این تیم گرفتند و در فاصله ی یک یا دو سال به بدترین وجه ممکن در تقابل با آنها قرار گرفتند، دست نشان که قبل از امپراطور شدن با شهرداری بندرعباس درگیری لفظی و مطبوعاتی با پگاهی ها داشت، فصل بعد در لیگ یک با نساجی درگیری شدیدی با رشتی ها در قایمشهر دشت، فیروز کریمی هم پس از اخراج شدن از این تیم اخیرا در بازی یک چهارم نهایی با شاهین پول پرست و ... خوانده شد و ... جالب اینکه هر دوی این مربیان در سالهای اخیر منشوری و ممنوع الفعالیت در لیگ برتر شدند. بزودی قاسم پور هم با تیم جدیدش شاهین به رشت میاید و ... چه شود!!!