باخت به استقلال

باخت به استقلال حتی با 3 گل قابل پیش بینی بود خوردن گل 15 دقیقه پایانی(2 گل) تمام برنامه های دفاعی برای نیمه دوم را نقش بر آب کرد .متاسفانه مثل بازی با داماش گل اول حاصل ضعف فاحش خط دفاعی در دفع یک توپ ساده بود. توپی که هادی می توانست براحتی تا محوطه حریف دور کند به جایی رسید که استقلال مدتها از آن نقطه گل می زند و بهترین بازیکن آنها (حیدری)انتظار این توپ را می کشید و با یک سانتر و فرصت طلبی برهانی گل خوردیم و کار تمام شد.

زور زدن گل مساوی را نداشتیم، باز هم با یک توپ عمقی و سانتری از همان جناح گل دوم را خوردیم. حملاتی که روی خلاقیت فردی رافخایی و چند کرنری که رمضانی زد اصلا" ارزش بررسی و ادعا کردن را نداشت و ندارد.

از مدتها قبل نوشته بودم و گفته بودم(حتی در سایت ممی هم به عنوان یک طرفدار) که در نبود اکبرپور، تمام توپها به برهانی ختم می شود. اتفاقا" در نیمه دوم برهانی یک موقعیت تک به تک دیگر را از دست داد و در موقعیتی دیگر مجیدی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا ثابت شود، اینگونه است.

بدون تعارف باید گفت در این بازی نه تهاجمی بازی کردیم که ادعای زیبا بازی کردن را داشته باشیم و نه داور قضاوت نادرستی داشت. امروز به ضعف تاکتیکی کادر فنی خودمان باختیم.کاملا" مشخص بود استقلال روی تک تک نفرات ما شناخت دارد از مهار دسوزا گرفته تا یارگیری منطقه ای با سید جلال، آنها حتی نزهتی را هم بواسطه گلی که در بازی رفت زده بود کاملا" مهار کردند. متاسفانه بازیکنان ما در 10 دقیقه پایانی (جز 5 دقیقه پایانی با احتساب وقتهای تلف شده) جز خطا کردن کاری نکردند و حتی نزهتی که به عنوان مهره تهاجمی ما به میدان آمده بود در عرض چند دقیقه 2 خطای بد روی برهانی و شکوری کرد که اخطار هم گرفت.

استفاده از تاکتیک آفساید گیری مقابل سرعت برهانی و مجیدی اشتباه محض بود. آنها در چند دقیقه ابتدایی چند بار در آفساید ماندند ولی با تعویض جناح بازی و روی آوردن به توپها از دو جناح ما را بردند.

پاس امروز برد و با اختلاف 2 امتیاز ما را جا گذاشت. بردن مقاومت کار راحتی نیست و این برد پشتکاری بگویچ در انگیزه دادن به بازیکنانش را نشان می دهد ولی تعطیلی یک ماهه لیگ در ملوان تغییر خاصی را نشان نداد و همان بازی خمود مقابل داماش تکرار شد و نتیجه اش باخت پر گل دیگری بود که دیدیم.

برد مقابل سپاسی هم با این وضع بازی امکان پذیر نیست جز آنکه کادر فنی و بازیکنان در این چند روز نگرش خود به نحوه بازی را تغییر دهند.

آوردن عباسفردئ به عنوان یک مهره سوخته در 10 دقیقه پیانی و میلاد نوری (که قرار است بزودی از استقلال جدا شود و بارها به نیمکت نشینی معترض بوده) دهن کجی بزرگی به فوتبال امروز ما بود. فوتبالی که مثل چند هفته اخیر ملال آور و سردرگم دنبال شده و خیچکس جوابگوی ناراحتی ما نیست.

نظرات 3 + ارسال نظر
شراره جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 08:01 ب.ظ

باختن شما به قول خودت قابل پیش بینی بود تساوی ما هم درست مثل باخت بود. چون خودمان هم توفیقی نداشتیم خیلی کری نمی خونم ولی مطمون هستم روای افت شما باز هم شروع شده است.

شاهین جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:09 ب.ظ http://www.malavanclub.net

سلام سعید جان . خوبی ابای به نظرم با کمی تغییر تاکتیکی ملوان میتونست برنده این بازی باشه حضور سه تا مهاجم که هرگز عقب بر نمیگشتن هم باعث شده بود میانه میدان از دست بدیم هم مدافعین استقلال رو عقب نگه میداشتن که موقعیت ضد حمله مناسب رو هم از خودمن گرفتیم . ملوان باید با ۱-۶-۳ بازی میکرد و موق حمله دو ت فروارد رو بهتک مهاجم اضافه میکرد . مطمئنا این فاصله ملوان ا استقلال نبود . راستی سعید جان اگه علاقه مند باشی میتونی بیای تو ملوان کلاب بنویسی . موفق و سربلند و انزلی چی باشی ...

مالازای شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 ب.ظ

خبرگزاری دانشجویان ایران - رشت
سرویس: ورزشی - فوتبال


مراسم یازدهمین سالگرد درگذشت "سیروس قایقران" کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران پنج‌شنبه در محله "کلویر" بندرانزلی با حضور صدها تن از مردم و مسئولان ورزشی کشور و سیاسی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون جامعه فوتبال ایران به وجود افرادی چون قایقران نیازمند است، اظهار کرد: ورزشکاران زیادی می‌آیند و می روند ولی آنچه که می‌ماند رفتار پهلوانی است مولّفه مهمی که در سیروس همیشه بود و این همان عاملی است که رمز جاودانگی او در جامعه فوتبال و ورزش ایران بوده و خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه منش ورزشی و اخلاق پهلوانی قایقران باید الگوی جوانان و ورزشکاران کشور شود تصریح کرد: وجود تعداد زیاد قهرمان ورزشی و شهداء در شهر کوچک انزلی مویّد عمق فرهنگ قهرمانی و پهلوانی در مردم این شهر است موضوعی که باید الگوی همگان شود.


کفاشیان افزود:حضور خیل عظیم مردم پس از یازده سال از درگذشت وی ما را امیدوار

می کند که بازهم قایقرانانی از این منطقه به کشور عزیزمان تقدیم خواهد شد.


* عابدزاده: قایقران الگوساز فوتبال ایران است

احمدرضا عابدزاده کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال و مربی تیم پرسپولیس در حاشیه مراسم یازدهمین سالگرد سیروس قایقران و فرزندش راستین که در کلویر انزلی برگزار شد با بیان اینکه قایقران جزو مردان بزرگ و الگو ساز فوتبال ایران بوده و هست اظهار کرد: مدت حضور قایقران در تیم ملی رفتار حرفه‌ای و منش پهلوانی او مثال زدنی بود و فوتبالیست‌های بسیار اندکی هستند که با تمام وجود برای تیم ملی کشور و باشگاه خود بازی می‌کنند و در عین حال مردم خود را فراموش نمی‌کند.

وی اضافه کرد: خود ساختگی و ذاتی بودن دلیل غیر قابل انتقال بودمثل اوست ولی قدر شناسی مردم انزلی و استان گیلان از قایقران بیانگر زنده بودن این روحیه در مردم این خطه است.

عابدزاده گفت: هم اکنون محمد احمدزاده براساس الگوی قایقران در حال استعداد یابی و پرورشی بازیکنان مستعد انزلی است تا قایقرانان دیگری به فوتبال ایران عرضه شود.


* حاج‌رضایی: قایقران الگوی رشد ورزش شهرستان‌ها در سطح ملی است.

باید زندگی حرفه‌ای و شخصی چنین شخصیت هایی مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گیرد تا زمینه‌ها و عوامل پرورشی و رشد آنها برای الگوسازی نسل جوان معرفی شود.

امیر حاج‌رضایی کارشناس فوتبال نیز در این مراسم گفت: سیروس قایقران از منطقه‌ای محروم و با امکانات بسیار کم توانست با سعی و تلاش و اراده بالا استعداد های خود را بروز دهد تا به عامل و الگوی سایر ورزشکاران شهرستانی ایران بدل شود چرا که او اولین شهرستانی بود که از شهر کوچک خود به سطح اول فوتبال ملی و کاپیتانی تیم ملی دست یافت.

وی با اعلام اینکه قایقران هر چند در انزلی بدنیا آمد ولی این پسر خوب و نجیب باعث افتخار ملت ایران است افزود: قابل تردید نیست که قایقران زنده خواهد ماند و نسل های قدیمی تر از قایقران و منش او برای جوانان خواهند گفت و این ناشی از ارزش‌های اخلاقی والا علاوه بر توانائی‌های بالای فنی اوست که باعث می شود برای سالیان دراز نام و یاد او در حافظه تاریخی ایرانیان بماند.


حاج رضایی افزود: باید زندگی حرفه ای و شخصی چنین شخصیت هایی مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گیرد تا زمینه ها و عوامل پرورشی و رشد آنها برای الگو سازی نسل جوان معرفی شود.


* کمال فیروزآبادی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در همایش بزرگداشت سیروس قایقران و انتخاب برترین های فوتبال انزلی با اعلام این خبر که این منطقه 50هکتار از اراضی محدوده خود را برای ایجاد دهکده ورزشی انزلی اختصاص داده اظهار داشت: مهمترین برنامه سازمان منطقه آزاد انزلی در دوران حضور خود در کنار ملوان و ورزش انزلی برطرف کردن کمبودهای موجود به خصوص در زمینه های مالی و عمرانی است چرا که انزلی با وجود حجم عظیم استعداد از کمبود امکانات ورزشی بالاخص ورزشگاه رنج می برد.

وی افزود: با اختصاص این میزان زمین از سوی این منطقه علاوه بر اینکه زمینه های تمرکز امکانات مدرن ورزشی جهت بروز استعدادها فرآهم می شود وجود چنین مجموعه ای برای سالها می تواند امکانات لازم جهت بروز و پرورش استعدادهای موجود را در سطح ملی فراهم آورد.

فیروز آبادی تصریح کرد: از تمامی سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری برای ایجاد این دهکده ورزشی استقبال می کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از سال گذشته و با دستور ریاست محترم جمهور این سازمان به همراه نیروی دریایی در کنار تیم پر افتخار کشور عزیزمان قرار گرفته، افزود: امید داریم این همراهی موقت نبوده و دائمی باشد چرا که این سازمان با تمام توان و افتخار در کنار ملوان خواهد ماند.

وی گیلان و به خصوص انزلی را سرشار از استعدادهای مختلف بخصوص در زمینه های ورزشی اعلام کرد و تصریح کرد: سازما ن منطقه آزاد انزلی بر خود لازم می داند که افتخارات گذشته ملوان را زنده نگاه دارد.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد