سر افکنده

باختن به تبم بحران زده استقلال اهواز که هفته قبل در طول هفته رکیک ترین الفاظ را از سوی هودارانش در تمرینات می دید، فقط از عهده ملوان ما بر می آمد که در باد برد مقابل مس خوابیده بود و شایعات رفع مشکلات مالی گامهای آنها را سنگین و پر اشتباه کرده بود.

تا آنجایی که به یاد دارم ملوان همیشه مقابل تیمهای بحران زده دچار بحران شده و بخت آنها را در دستیابی به برد یا امتیاز مورد نظر براحتی باز کرده ایم.

پیام در انزلی به اولین برد رسید، سایپا بعد از خوردن 5 گل از پاختاکور با روحیه ای ویران از ما در انزلی امتیاز گرفت، راه آهن تا به امروز تنها بردش را در انزلی کسب کرده و امروز استقلال اهواز با برد مقابل ما از بحران خارج می شود.باختن در اهواز با یک یا دو گل را می شد، با استدلالهای الکی و بی پایه توجیه کرد ولی خوردن 3 گل و یک پنالتی هم نخوردن، توجیه بی پایه و اساس را هم نمی طلبد.

با برد امروز پیام و استقلال اهواز  و بدون احتساب بازی فردای سایپا و داماش و فولاد دو پله سقوط کردیم.

نمی دانم ممی این بار چه توجیهی برای این باخت ارائه می دهد، قطعا" هیچ عقل سلیمی بی پولی و جوانی را دلیل قانع کننده ای نخواهد دانست.

همیشه با بردهای ملوان ضعفها پنهان شد ولی واقعیت ملوان این است که در مقایسه با چند سال قبل سال به سال افت کرده و امروز به این وضع افتاده است، قرار بود سه بازیکن خارجی ما فراتر از لیگ باشند ولی استانیچ عملا" بازیکنی 30-40 دقیقه ای بوده و دسوزا هم یک روز در اوج و بعد افت می کند.

امروز بعد از مدتها تحقیر شدیم، همیشه و در طول فصل قبل و حتی امسال 3 گل خورده بودیم ولی روزی که 3 گل در شیراز از برق خوردیم دلیل همه طولانی بودن راه و طی آن به شکل زمینی بود به اشتباهات فردی و ... بود ولی استقلال اهواز به گفته کادر فنی خودشان یک تیم کاملا" هجومی است که برخی نفرات دفاعی آن هم  مهاجم هستند، قابل بخشش و توجیه پذیر نیست.

قبول دارم که فوتبال خوزستان ذاتا" قابل احترام و پر آوازه است ولی همین ملوان مقابل فولاد با اداره بازی توانست امتیاز کامل را به انزلی بیاورد. حالا چرا با این شکست سنگین به انزلی بر می گردد خدا داند و کادر فنی ملوان که معمولا" باخت را به گردن نمی گیرند و معمولا" عوامل جنبی را دلیل باخت می دانند.

باخت امروز ممکن است حاشیه های خفته ملوان که بعد از برد مس و واگذاری به منطقه آزاد انزلی پنهان شده بودند را عیان کند. متاسفانه محل تمرین ملوان در دسترس عموم نیست، ای کاش می شد لیدرها و طرفداران ملوان بتوانند اعتراض و خشم و غضب خودشان را از این باخت به راحتی به کادر فنی و بازیکنان ابراز کنند.

یادم میان پارسال بعد از باخت سنگین پرسپولیس مقابل همین استقلال اهواز، لیدرهای پرسپولیس چنان بلایی سر کادر فنی و مدیریتی و بازیکنان آوردند که اصلاح انضباطی باشگاه پرسپولیس که گام بلندی در قهرمانی آنها بود از همان روز شکل گرفت و نیکبخت و شیث و مامانی به تدریج کنار گذاشته شدند و ...ولی در انزلی قدرت هوادار برای اعمال فشار به تیم فقط در استادیوم و چسته گریخته به برخی بازیکنان در سطح شهر است و گرنه اعتراض عمومی قطعا" اهرم روحی مناسبی برای روزهای بعد می تواند باشد(همین کاری که در استقلال اهواز دیده شد).

با وضع فعلی اصلا" به بازی با صبا دلخوش نیستم و مطمئنم تیم پر مهره صبا با این ملوان، کار سختی برای برد پیش رو ندارد.

امروز استقلال تهران در همدان پاس را گلباران کرد، شدیدا" بیم آن را دارم که این ملوان(با این روحیه شکست پذیری و بی انگیزگی) ممکن است تاریخی ترین باخت باشگاه را مقابل استقلال رقم بزند و سر افکندگی امروز به سر خردگی دائمی تبدیل بشود.

نظرات 6 + ارسال نظر
شراره سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 08:23 ب.ظ

سعید عزیز به عنوان یک طرفدار داماش اصلا؛ انتظار این باخت را نداشتم بقول خودت آنها یک هفته در ناسزا تمرین کردند و...
با وجود احترامی که برای ملوان و طرفداراش قائلم امیدوارم فردا فولاد را مقتدرانه ببریم و قعر جدول را به شما واگذار کنیم.
در مورد استقلال هم بهت حق می دهم آنها بسیار آماده هستند.راستی شیرزاد و عمران زاده و غلامی یک تنه ۲ گل به استقلال زدند جاشون تو ملوان خالی نه؟
راستی سعی کن در بردها تیمت را بعرش نبری که مجبور شوی در باختها اینطور مستقیم انتقاد کنی و تیمت را لجن مال کنی.

شراره جان.در مطابم هم گفتم ای کاش می شد با شعار حیا کن رها کن یا بازیکن بی غیرت و ... رو در رو به آنها دور از چشمهای قانون(کمیته انضباطی)اعتراض کنیم تا شاید در تمرینات اوضاع آشفته ما را ببینند.
راستش فکر می کنم با این ملوان دیگر نمی شود مدارا کرد.جانمان را به لب رسانده.

سعید سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:27 ب.ظ

بابا ملوان شما داره غیر مستیقیم هر هفته به تیم ما ضرر می رسونه برای اینکه داماش صعود کنه ما احتیاج به توقف تیمهای ته جدولی رقیب داریم که این ملوان هر هفته داره تیمهای بحران زده ته جدولی را از بحران خارج می کنه. و به اونها روحیه میده مثل پیام از برد ملوان شارژ شد و الان داره هر هفته می بره.
یه بار راه آهن یه بار پیام و یه بار سایپا
در ضمن دارید به سپیدرود نزدیک میشید من برای دیدن دربی سپیدرود و ملوان لحظه شماری می کنم.
البته در لیگ برتر نه دسته یک ولی اینطور که مشخصه امسال سال ملوان نیست.
و شانس هم با این تیم پر طرفدا و ریشه دار یار نیست.البته یه تیم مگه تا چند سال می تونه شانس بیاره و از آخر سوم بشه و سقوط نکنه.
ولی من بر خلاف تو دوست دارم هم ملوان و هم پگاه در لیگ برتر بمونن.
فردا فولاد را می بریم و بار دیگه سرور شما میشیم.

چند بار این جمله رو تکرتر کردی ولی دلیل و مشخصا؛ بازی خاصی رو نام نبردی.ما پارسال با برد سپاسی در انزلی و تساوی با پاس در همودان در لیگ موندنی شدیم.
دو سال قبل برق رو در شیراز بردیم و در لیگ موندیم.
نمی دونم چی میگی؟به هر حال بیش از این توانایی جواب دادن نظراتی که باصطلاح گیلان پسندانه هست رو ندارم.

قوی سپید چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:59 ق.ظ

سعید جان ما هم ناراحتیم اما سرافکنده چرا ؟!
امروز که متنتو خوندم خیلی ازت دلخور شدم کاش اینقدر زود مطلب نمی نوشتی ( عصبانیت از تک تک کلمه هاش می باره !)‌توی انزلی چی بگی .... دیگه از این رشتی ها هیچ انتظاری نمی شه داشت !‌ وبلاگت خیلی خوبه همیشه منطقی بوده اما آبای ....

می دونم تند رفتم ولی خوردن ۳ گل مقابل این تیم از هم پاشیده برام قابل هضم نبود.
دلم خیلی از دستشون پره خیلی افتضاح باختن.نمی دونم چه عاقبتی در انتظار تیمی هست که ...

سعید چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 11:47 ق.ظ

جوابت زیاد منطقی نبود یکم در مورد پاسخت شفاف سازی کن.
1-کدوم جمله را چند بار تکرار کردم؟
راستی شما از استقلال اهواز 3 تا خوردید
همین استقلال اهواز 6 تا از استقلال تهران خورد.
معلوم نیست از ببر کاسپین(داماش) چند تا می خورید؟؟؟

سعید جان اگر من در وبلاگ دوستان باصطلاح با فرهنگ شما اینقدر در نظراتم به اندازه شما پا فشاری می کردم قطعا؛ رکیک ترین الفاظ جوابم بود.اما مطمئن باش هر وقت اینجا نظر ولو کل کل و کری و ... بزاری خوشحال می شم.
در مورد ملوان واقعا؛ نگران هستم.ولی نگران شما نیستم چون شما هم تقریبا؛ مشابه ما برد و باخت دارید و با برد احتمای امروز هم فقط یک امتیاز جلو می افتید پس زیاد القاب گنده و بزرگ به تیمه که فانوس به دست هست نده.

قوی سپید چهارشنبه 1 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 04:00 ب.ظ

سعید عزیز آره خوردن سه گل از اهوازی ها افتضاح بود ما پارسال با اینا تو اوجشون تو هوای به اون گرمی اهواز مساوی کردیم اما امسال...

ما با چندتا باخت طرفدار ملوان نشدیم که حالا با باختاش ازش نا امید بشیم مطمئن باش ملوان ما عاقبتش خوبه

هوادار سپیدرود جمعه 3 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 07:58 ب.ظ http://sepidrodrasht.blogfa.com

سعید عزیز من در پست قبلیم گفته بودم جایگاه اصلی ملوان لیگ یکه که اینطور نیست
که من از همین جا حرف قبلیم را پس می گیرم
اون حرف را بزار به پای کرکری
من اون جمله را از ته قلب ننوشتم
فقط سر این حرفم هنوز هستم که سپیدرود تیم بدشانسی است.و اگه خوش شانس بود الان هم پای ملوان در لیگ برتر بازی می کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد