اصیل

مشغله دنیای امروز چتد روزی از عشق همیشگی(فوتبال)دورم کرد،حتی برنامه 90 دو هفته اخیر را بدرستی نشد ببینم.4-4-2 در رادیو هم ناقص شنیدم.راستش هنوز نمی دونم قراره با چه تیمی در اردبیل بازی کنیم یا آیا استیناف این رای رو باطل کرده یانه؟

در مورد محرومیت از بازی خانگی حرفهای شریفی خیلی محکمه پسند نبود ولی فکر می کنم با ما می شد بهتر رفتار کرد. جو بدتر در ورزشگاه انزلی را به یاددارم ولی این فصل تقریبا" در بازیهای خانگی ملوان همیشه یک جورایی مشکل داوری به سود یا بر علیه ملوان وجود داشته است.

نود بد جوری دفاعیات پور طهماسبی رو ضایع کرد، هم سجادی و هم شریفی و به شکل غیر مستقیم صلاحی از الفاظ رکیک ورزشگاه سخن گفتند.در اینکه آنها در این جو قرار گرفته اند شکی نیست ولی همه می دونن استادیوم یعنی همین و تمام شعارهای تماشاگر نما و بهترین تماشاگر دنیا کشک است و برای شعار دادن مثل همه حرفهای مسئولین هست.

بازی استقلال با صبا طرفداران صبا، استقلال را تا بخشی از اتوبان تهران با ناسزا و سنگ بدرقه کردند ولی اصلا" صدایی برای محرومیت قمی ها بلند نشد،حتی تصلویر بطری های کنار پیست هم نتونست شریفی رو وادار کنه که علیه تیم ملاحی واکنش نشون بده.به هر حال فرق سردار و پور طهماسبی همین هست دیگه.

در بازی برق با ملوان به گواه تمام روزنامه ها 3 4 هزار تماشاگر شیرازی دق و دلی سه یال پیش را از ممی با فحش در طول 90 دقیقه در آوردند ولی باز خبری نشد.

قبول دارم کانون هواداران در ملوان در حد تکه کاغذ فروشی و بروشورهایی برای کسب در آمد خلاصه شده ولی ای کاش کمی به نحوه حمایتمون سر و سامان بدیم.

سالهاست که زور همه به انزلی رسیده و بارها با همین برچسب محروم شدیم.

باخت به پیام در انزلی برای چندمین بار ثابت کرد که ملوان مقابل تیمهای ضعیف،ضعیف بازی می کند و مقابل تیم های پر اسم و رسم بهتر و منطقی تر.بارها از افت شدید دفاع ملوان نوشتیم و نفر به نفر ضعف رو در حرکات اونها شرح دادیم ولی کمبود بازیکن دست همه حتی ممی رو بسته ولی ممی کسی بود که چند دفاع با سابقه رو کنار گذاشت و ...البته یکی از دوستها می گفت ملوان با 6 گل می تونست پیروز باشه ولی توپها گل نشد و ...

امروز خوندم قراره بازی معوقه هفته پنجم در تختی برگزار بشه(اگه اشتباه چاپی نبوده باشه) مس یکی از بالا نشینها هست و بازی کردن با اونها در حالت کاملا" تهاجمی اصلا" درست نیست.عطایی و زالدرون و ادینهو در بازی با پرسپولیس این رو نشون دادن تازه دفاعهای اونها همه سرزن هستند پس نمیشه به سانترها دل بست.نمی توام تساوی در این بازی رو راضی کننده بدونم ولی برای تیمی در وضعیت نا مناسب ملوان تساوی با تیم سوم چهارم جدول بد نمی تونه باشه.

راستی خیلی بده که آدم طرف سه چهار روز تیمش رو به اسم دیگه ای تشویق کنه و کل ساختار مدیریتی باشگاه یک روزه جاشون رو به کسانی بدند که اصلا معلوم نیست کی و چگونه منصوب می شن.خدا این روزهای غیر فوتبالی رو به ملوان نشون نده.گرچه شنیدم فولاد گیلان می خواد در فوتبال سرمایه گذاری کنه و ممکنه ملوان رو بخره یا کمک کنه ولی مطمئنم هیجکس زیر بار تغییر نام ملوان نمی ره.

چوکا رو که یادتون هست، وقتی پسوند تالش بهش اضافه شد طرفداراش روی سکوهای تختی به 20 نفر هم نرسید و بعد از یکی دو سال مجبور شدن به تالش بفرستنش و با وجئد اینکه اسکلت کاملا" ملوانی دشات در انزلی همه ملوان رو با وجود نصرت و نریمان و بازیکنانی که در حد ملوان نبودند حمایت کردند و امروز چوکا در لیگ گیلان هم تیمداری رو کم کم رها کرده و ...به اصیل بودن و تاریخ داشتن ملوان می بالم.

نظرات 8 + ارسال نظر
شراره سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:56 ب.ظ

سعید عزیز.قبول دارم که ملوان موقعیت بساری را با بد شانسی از دست داد ولی در فوتبال نتیجه ثبت میشه.ضمنا؛ مطمئنم به زودی استیلی تیم ما داماش رو به جایی می رسونه که با نادر رسیدیم.

قوی سپید سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:26 ب.ظ

چقدر بده آدم اینقدر زود رنگ عوض کنه داماش .پگاه .....
امیدوارم این بلا هیچ وقت سر ما نیاد !

ما ۳۵ سال شایدم بیشتره با نام مقدس ملوان تو فوتبال ایرانیم اما اونا با سپید رود. استقلال رشت.پگاه . داماش (‌خدا بیشتر کنه!!!!!!)‌ هم هیچ افتخاری کسب نکرده و هیچ وقتم نمی کنند!

MOoRI سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:10 ب.ظ http://Malavanclub.com

سلام داش سعید
امیدوارم بازی با مس موفق باشیم
افتخار می کنیم که وقتی درباره ملوان صحبت میشه میتونیم یه تاریخی واسه تاسیس باشگاه بدیم که از اول اسمش ملوان بود
نه اینکه بگیم این تیم همون فلان تیم های سابقه
امیدوارم داماش هم موفق باشه

سعید سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:01 ب.ظ

من با شهر صنعتی رشت رفت و آمد دارم
خدا نکنه شرکت فولاد ملوان را بخره شرکت فولاد تو رشته چرا بیاد تو انزلی سرمایه گذاری کنه؟؟؟؟؟
بعد همین انزلی چی ها در بازی هایی که هیچ ربطی به رشتی ها نداره مثل ابومسلم و ملوان بیان رشتی ها را به فوش بگیرن.
نه آبای شما بیرید یه سرمایه گذار از شهر خودتون برای تیم خودتون پیدا کنید
در ضما من از واگذاری پگاه خوشحال شدم
چون صنایع شیر در چند ماه اخیر زیاد ناز وگز میکردن
در ضمن پگاه عین سپیدرود نیست مثلا اگر اسم سپیدرود را عوض می کردن خودم اولین نفری بودم که با اسپانسر جدید درگیری پیدا می کردم.
در ضما ۷ سال پیش زمانی که استقلال رشت به پگاه تبدیل شد اون اوایل حتی ۵۰ نفر هم پگاه را تو استادیوم تشویق نمی کردن.
می تونی به آرشیو ایسنا مراجعه کنی
نه اینتر نه میلان فقط داماش گیلان

خوبه خودت هم معترف هستی پگاه چندان اصالتی در فوتبال ۴۵ ساله مملکت نداره.
در مورد فولاد هم باهات موافقم و خدا نکنه که به انزلی ژا بزاره.من نمی دونستم که دفتر مرکزی در رشت داره وگرنه اون مطالب رو نمی نوشتم.کم کم کل تیمتون داره غیر بومی میشه.
عابدینی مالک ۴ تیم شده تازه ممکنه پسرش مدیر عامل داماش گیلان بشه.
یکی از پسرهای عابدینی سال ۷۵ در دانشگاه آزاد شهری که من مدرک گرفتم درس می خوند راستش اون موقع که عابدینی مدیر عامل پرسپولیس بود او چندان تمایلی به دونستن نتایج پرسپولیس نبود(چون بسکتبالی بود و فوتبال رو دنبال نمی کرد)حالا ببین چه شود و ...
البته این رو هم بگم شاید اون پسر عابدینی این تصدی رو به عهده نگیره و ...

هوادار سپیدرود چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:17 ب.ظ http://sepidrodrasht.blogfa.com

چه افتخاری کسب کردید تو اون فوتبال آبدو خیاری قهرمان شدید حالا کیا را زدید خیبر خرم آباد و دیهیم اهواز قهرمان شدید هنر که نکردین پگاه پارسال تا فینال اومد شما هم می تونید تا نیمه نهایی بیاید در ضمن افتخار شما چیه گذشته را ولش کن در سه سال اخیر نه به خاطر قدرت بازیکنان بلکه به خاطر عدم مدیریت سایر تیم ها از آخر سوم شدید و سقوط نکردید.
هم می دونند دو سال پیش فولاد به خاطر جوان گراییش سقوط کرد پارسال نفت به خاطر بی مدیریت بودنش و گرنه جایگاه شما اصلا اینجا نبود سال دیگه بر می گرید به جایگاه اصلیتان (دسته یک) و ما یه دربی اصیل گیلان سپیدرود و ملوان را خواهیم دید
در ضمن من به تیم اول خودم سپیدرود افتخار می کنم تو که برای همه پست ها یه جواب داری لابد برای این پست هم میگی سپیدرود در دسته دو است.من هم بهت میگم هیچ مهم نیست سپیدرود کجاست مهم جایگاه اصلیشه که اون هم در قلب ماست.در ضمن من به سپیدرود افتخار می کنم که قدیمی ترین تیم گیلان است.شک داری می تونی بری آرشیو باشگاه ملوان را ببینی.کدوم تیم قدیمی تره.

تا الان همیشه سعی کردم با منطق جواب نظرها رو بدم.در مورد سپیدرود هم با تو موافقم که تیم اصیل و ریشه داری هست ولی این ایراد به شما وارده که چرا تیم تازه تاسیس تری مثل استقلال یا شهرداری یا پگاه و الان داماش بالاتر از اون قرار گرفتند.
تمام مشکلاتی که هر تیمی ممکنه داشته باشه ملوان تو این دو سه سال دشاته مشکل مالی و فروختن بازیکنان ممتاز و استفاده از بازیکنان امید و ضعف مدیریت و بی تفاوتی نیروی دریایی.حالا قضاوت کن و ببین سپیدرود با تمام مشکلاتی که داشت چرا اونجاست و ما با همان مشکلات اینجا.
قبول دارم که چند ساله فانوس به دست هستیم و امسال هم جزو مدعیان سقوطیم ولی تا آخرین روز باید جنگید ما پرسپولیس رو ولو با اشتباه داوری در انزلی متوقف کردیم این نشون می ده اگه مجبور شیم می تونیم خودمون رو بالا بکشیم.
نمی دونم یادت میاد یانه؟ ولی در سالی که ما خیبر رو در تهران بردیم و قهرمان جام حذفی شدیم اونها پرسپولیس رو با کلی ملی پوش برده بودند و شاهین اهواز هم تیمی قابل احترام بود پس لطفا افتخارات ما رو بی اجر نکن.

سعید چهارشنبه 24 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:56 ب.ظ http://sepidrodrasht.blogfa.com

عابدینی رشتیه
حالا مدیر عامل هر کسی باشه از مدیر عامل شما بهتره
مدیر عامل شما کارش شده گدایی
حی از این ور و انور پول غرض میکنه هی از همه می خواد به ملوان کمک کنند.
من یادمه مدیر ملوان پارسال تا هفته بیست سوم یه اسپانسر پیدا نکرده بود رو پیراهنش بزنه آخرش یه شرکت در پیت که آدم از شنیدن اسمش خندش میگیره دلش سوخت اومد اسپانسر پیراهن ملوان شد.تا دوزار به تیم کمک کنه.
در مورد فولاد گیلان گفتی فولاد یکی از محدود کارخانه هایی در گیلان است که محل کارخانه اصلیش در رشت است که توانایی وارد شدن به
فوتبال حرفه ای را دارد. از سه سال پیش مسولان فولاد رشت(گیلان) خواهان وارد شدن در فوتبال بودند.استاندار گیلان بعد از اینکه امتیاز پگاه را به داماش رشت منتقل کرد داره زور میزنه ملوان را یه طوری به فولاد بچسبونه تا ملوان با سرمایه گذاری شرکت فولاد گیلان بازی کنه.
ولی من امیدوارم فولاد رشت خودش برای رشت یه تیم بده نه اینکه برای شهرهای دیگه تیم بده.

من تا چند روز پیش باهات موافق بودم که رو مدیر عاملمون نمیشه حساب کرد ولی وقتی تصمیم قاطع شریفی رو مبنی بر بازی در اردبیل عوض کرد به دلسوزیش ایمان آوردم گرچه هنوز به هوادارا باید وشاید هماهنگ نشده.

رهگذر شنبه 27 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:09 ق.ظ

از سال ۷۱ تا به امروز بالا ترین رتبه ای که توی جدول لیگ داشتید رده هفتم جدول بود ....طی ۱۵سال گذشته همین افتخار تون بود ...بعدآتوی صحبت هات عنوان می کنی که فقط چند ساله که چراغ بدستید؟

من در جواب دوستی که دو سال فانوس به دستی را بهم یاد آوری می کرد اون جوابیه رو نوشتم.
فکر کنم تیمی که سعی کرده همیشه بومی بودنش رو حفظ کنه(حداقل ۷۰٪) و اون همه مشکل مالی داشته باشه...
راستش من با همین وضع راضی هستم.باور کن.

هوادار سپیدرود سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:39 ب.ظ http://sepidrodrasht.blogfa.com

با سلام دوباره
درمورد مقایسه سپیدرود با سایر تیمها باید بگم اصلا قیاس معلفارق است. ملوان وابسته به نیروی دریایی بود و سپیدرود وابسته به دامپروری
نیروی دریایی چه کم چه زیاد از ملوان حمایت کرد ونزاشت ملوان منحل بشه ولی سپیدرود در این سالها دست به دست چرخید.
و چندین بار تا آستانه انحلال پیش رفت
البته در این سالها تیم ما سه بار تا آستانه حضور در دسته یک پیش رفت ولی در هفته آخر در کمال شایستگی با اختلاف یک امتیاز صعود نکرد.
و ملوان در این سه سال از آخر سوم بود با چاشنی شانس (خوشبختانه) سقوط نکرد.
در ضمن تمام بازیکنان سپیدرود گیلانی هستند.
و مشکلات مالی سپیدرود بسیار وحشتناک تر از ملوان بود و است.شاید اینو ندونی که سپیدرود گرچه تو دسته 2 هست ولی یکی از تیمی های بازیکن ساز است.و خیلی از بازیکنای سپیدرود در لیگ برتر توپ می زنند.اگه ما هم پول داشتیم و می تونستیم بازیکنانمان را حفظ کنیم چه بسا الان در لیگ برتر بودیم.
البته من به آینده امیدوارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد