سر افکنده

باختن به تبم بحران زده استقلال اهواز که هفته قبل در طول هفته رکیک ترین الفاظ را از سوی هودارانش در تمرینات می دید، فقط از عهده ملوان ما بر می آمد که در باد برد مقابل مس خوابیده بود و شایعات رفع مشکلات مالی گامهای آنها را سنگین و پر اشتباه کرده بود.

تا آنجایی که به یاد دارم ملوان همیشه مقابل تیمهای بحران زده دچار بحران شده و بخت آنها را در دستیابی به برد یا امتیاز مورد نظر براحتی باز کرده ایم.

پیام در انزلی به اولین برد رسید، سایپا بعد از خوردن 5 گل از پاختاکور با روحیه ای ویران از ما در انزلی امتیاز گرفت، راه آهن تا به امروز تنها بردش را در انزلی کسب کرده و امروز استقلال اهواز با برد مقابل ما از بحران خارج می شود.باختن در اهواز با یک یا دو گل را می شد، با استدلالهای الکی و بی پایه توجیه کرد ولی خوردن 3 گل و یک پنالتی هم نخوردن، توجیه بی پایه و اساس را هم نمی طلبد.

با برد امروز پیام و استقلال اهواز  و بدون احتساب بازی فردای سایپا و داماش و فولاد دو پله سقوط کردیم.

نمی دانم ممی این بار چه توجیهی برای این باخت ارائه می دهد، قطعا" هیچ عقل سلیمی بی پولی و جوانی را دلیل قانع کننده ای نخواهد دانست.

همیشه با بردهای ملوان ضعفها پنهان شد ولی واقعیت ملوان این است که در مقایسه با چند سال قبل سال به سال افت کرده و امروز به این وضع افتاده است، قرار بود سه بازیکن خارجی ما فراتر از لیگ باشند ولی استانیچ عملا" بازیکنی 30-40 دقیقه ای بوده و دسوزا هم یک روز در اوج و بعد افت می کند.

امروز بعد از مدتها تحقیر شدیم، همیشه و در طول فصل قبل و حتی امسال 3 گل خورده بودیم ولی روزی که 3 گل در شیراز از برق خوردیم دلیل همه طولانی بودن راه و طی آن به شکل زمینی بود به اشتباهات فردی و ... بود ولی استقلال اهواز به گفته کادر فنی خودشان یک تیم کاملا" هجومی است که برخی نفرات دفاعی آن هم  مهاجم هستند، قابل بخشش و توجیه پذیر نیست.

قبول دارم که فوتبال خوزستان ذاتا" قابل احترام و پر آوازه است ولی همین ملوان مقابل فولاد با اداره بازی توانست امتیاز کامل را به انزلی بیاورد. حالا چرا با این شکست سنگین به انزلی بر می گردد خدا داند و کادر فنی ملوان که معمولا" باخت را به گردن نمی گیرند و معمولا" عوامل جنبی را دلیل باخت می دانند.

باخت امروز ممکن است حاشیه های خفته ملوان که بعد از برد مس و واگذاری به منطقه آزاد انزلی پنهان شده بودند را عیان کند. متاسفانه محل تمرین ملوان در دسترس عموم نیست، ای کاش می شد لیدرها و طرفداران ملوان بتوانند اعتراض و خشم و غضب خودشان را از این باخت به راحتی به کادر فنی و بازیکنان ابراز کنند.

یادم میان پارسال بعد از باخت سنگین پرسپولیس مقابل همین استقلال اهواز، لیدرهای پرسپولیس چنان بلایی سر کادر فنی و مدیریتی و بازیکنان آوردند که اصلاح انضباطی باشگاه پرسپولیس که گام بلندی در قهرمانی آنها بود از همان روز شکل گرفت و نیکبخت و شیث و مامانی به تدریج کنار گذاشته شدند و ...ولی در انزلی قدرت هوادار برای اعمال فشار به تیم فقط در استادیوم و چسته گریخته به برخی بازیکنان در سطح شهر است و گرنه اعتراض عمومی قطعا" اهرم روحی مناسبی برای روزهای بعد می تواند باشد(همین کاری که در استقلال اهواز دیده شد).

با وضع فعلی اصلا" به بازی با صبا دلخوش نیستم و مطمئنم تیم پر مهره صبا با این ملوان، کار سختی برای برد پیش رو ندارد.

امروز استقلال تهران در همدان پاس را گلباران کرد، شدیدا" بیم آن را دارم که این ملوان(با این روحیه شکست پذیری و بی انگیزگی) ممکن است تاریخی ترین باخت باشگاه را مقابل استقلال رقم بزند و سر افکندگی امروز به سر خردگی دائمی تبدیل بشود.

دشت اول

برد مس در انزلی اولین برد خانگی در لیگ هشتم بود،شوخی که نیست ده هفته از لیگ گذشته بود و ما مقابل تیمهای مختلف در انزلی امتیاز کامل رو کسب نکرده بودیم.حتی قعر جدولی های بحران زده هم از انزلی خیلی خوب امتیاز بردند.

در ایسنا خوندم که بازی را با گل به خودی ابراهیمی برده ایم،برای ما که با این سه امتیاز خوب خودمان را بالا کشیده ایم واقعا" فرقی نمی کرد چطور و چگونه به این سه امتیاز برسیم چون بازی قبل با کلی حمله و هجوم با گل به خودی بازی را واگذار کردیم.

هفته بعد در اهواز بازی داریم،اهوازیها امروز در مشهد با دو گل به پیام باختند با این حال میثاقیان وعده جمع و جور کردن تیم را داده و مدعی شده مرد روزهای سخت هست و ...

امتیاز گرفتن در اهواز می تونه ما رو در شرایط تثبیت شده فعلی حفظ کنه.امیدوارم که اینطور بشه و بازی رو در اهواز نبازیم.

فعلا" چیز دیگری برای گفتن ندارم.به امید موفقیت و خبرهای پیروزی مجدد در هفته های آینده.

اصیل

مشغله دنیای امروز چتد روزی از عشق همیشگی(فوتبال)دورم کرد،حتی برنامه 90 دو هفته اخیر را بدرستی نشد ببینم.4-4-2 در رادیو هم ناقص شنیدم.راستش هنوز نمی دونم قراره با چه تیمی در اردبیل بازی کنیم یا آیا استیناف این رای رو باطل کرده یانه؟

در مورد محرومیت از بازی خانگی حرفهای شریفی خیلی محکمه پسند نبود ولی فکر می کنم با ما می شد بهتر رفتار کرد. جو بدتر در ورزشگاه انزلی را به یاددارم ولی این فصل تقریبا" در بازیهای خانگی ملوان همیشه یک جورایی مشکل داوری به سود یا بر علیه ملوان وجود داشته است.

نود بد جوری دفاعیات پور طهماسبی رو ضایع کرد، هم سجادی و هم شریفی و به شکل غیر مستقیم صلاحی از الفاظ رکیک ورزشگاه سخن گفتند.در اینکه آنها در این جو قرار گرفته اند شکی نیست ولی همه می دونن استادیوم یعنی همین و تمام شعارهای تماشاگر نما و بهترین تماشاگر دنیا کشک است و برای شعار دادن مثل همه حرفهای مسئولین هست.

بازی استقلال با صبا طرفداران صبا، استقلال را تا بخشی از اتوبان تهران با ناسزا و سنگ بدرقه کردند ولی اصلا" صدایی برای محرومیت قمی ها بلند نشد،حتی تصلویر بطری های کنار پیست هم نتونست شریفی رو وادار کنه که علیه تیم ملاحی واکنش نشون بده.به هر حال فرق سردار و پور طهماسبی همین هست دیگه.

در بازی برق با ملوان به گواه تمام روزنامه ها 3 4 هزار تماشاگر شیرازی دق و دلی سه یال پیش را از ممی با فحش در طول 90 دقیقه در آوردند ولی باز خبری نشد.

قبول دارم کانون هواداران در ملوان در حد تکه کاغذ فروشی و بروشورهایی برای کسب در آمد خلاصه شده ولی ای کاش کمی به نحوه حمایتمون سر و سامان بدیم.

سالهاست که زور همه به انزلی رسیده و بارها با همین برچسب محروم شدیم.

باخت به پیام در انزلی برای چندمین بار ثابت کرد که ملوان مقابل تیمهای ضعیف،ضعیف بازی می کند و مقابل تیم های پر اسم و رسم بهتر و منطقی تر.بارها از افت شدید دفاع ملوان نوشتیم و نفر به نفر ضعف رو در حرکات اونها شرح دادیم ولی کمبود بازیکن دست همه حتی ممی رو بسته ولی ممی کسی بود که چند دفاع با سابقه رو کنار گذاشت و ...البته یکی از دوستها می گفت ملوان با 6 گل می تونست پیروز باشه ولی توپها گل نشد و ...

امروز خوندم قراره بازی معوقه هفته پنجم در تختی برگزار بشه(اگه اشتباه چاپی نبوده باشه) مس یکی از بالا نشینها هست و بازی کردن با اونها در حالت کاملا" تهاجمی اصلا" درست نیست.عطایی و زالدرون و ادینهو در بازی با پرسپولیس این رو نشون دادن تازه دفاعهای اونها همه سرزن هستند پس نمیشه به سانترها دل بست.نمی توام تساوی در این بازی رو راضی کننده بدونم ولی برای تیمی در وضعیت نا مناسب ملوان تساوی با تیم سوم چهارم جدول بد نمی تونه باشه.

راستی خیلی بده که آدم طرف سه چهار روز تیمش رو به اسم دیگه ای تشویق کنه و کل ساختار مدیریتی باشگاه یک روزه جاشون رو به کسانی بدند که اصلا معلوم نیست کی و چگونه منصوب می شن.خدا این روزهای غیر فوتبالی رو به ملوان نشون نده.گرچه شنیدم فولاد گیلان می خواد در فوتبال سرمایه گذاری کنه و ممکنه ملوان رو بخره یا کمک کنه ولی مطمئنم هیجکس زیر بار تغییر نام ملوان نمی ره.

چوکا رو که یادتون هست، وقتی پسوند تالش بهش اضافه شد طرفداراش روی سکوهای تختی به 20 نفر هم نرسید و بعد از یکی دو سال مجبور شدن به تالش بفرستنش و با وجئد اینکه اسکلت کاملا" ملوانی دشات در انزلی همه ملوان رو با وجود نصرت و نریمان و بازیکنانی که در حد ملوان نبودند حمایت کردند و امروز چوکا در لیگ گیلان هم تیمداری رو کم کم رها کرده و ...به اصیل بودن و تاریخ داشتن ملوان می بالم.