یادم تو را فراموش ،همسایه

امروز هیچکس نمی تونه منکر تحول دست نشان در پگاه باشه.درسته که اونها در لیگ با وجود حضور دست نشان تا آخرین روز هم استرس سقوط رو داشتن و بعضی وقتها در خانه مغلوب حریفان شدند ولی روند رو به رشد اونها تا فینال حذفی یک شگفتی محسوب میشه.

اما هر چیزی ظرفیت و آزمونی را دارد.درست بعد از قرعه کشی فینال جام حذفی (که بازی فینال را به تهران کشاند).مدیر عامل پگاه از دستهای پشت پرده برای قهرمانی استقلال و ناکام کردن پگاه خبر داد.حرفی که بیش از یک ادعا تمام فوتبال رشت را زیر سوال برد.گویی شاد فقط به تماشاگران پگاه دلگرم است و فوتبال تیمش را آنقدر احساسی می داند که با تصور بازی مقابل نود هزار تماشاگر پر هیاهوی آبی از همین الان قافیه را باخته است.

همه می دانند شاد در مصاحبه هایش همیشه افراط و تفریط کرده جایی از داوری های علیه ملوان به نفع این تیم حرف زده و دقیقا 3 هفته بعد آز آن ملوان را بواسطه شعارهای داربی شمال مستحق محرومیت دانسته است.

قبول دارم که افکار عمومی طرفداران فوتبال در سراسر ایران (و شاید طرفداران فوتبال ایران در خارج از کشور) به سمت قهرمانی استقلال است و پگاه کمترین طرفدار را در افکار عمومی این فینال دارد ولی اینگونه پیش قضاوتها از سوی مدیر عامل یک باشگاه یعنی قبول شکست قبل از بازی و پیدا کردن دلیل برای آن قبل از فوتبال.

دیدگاه طرفداران پگاه هم در سایت طرفداران ان جالب است،یکی از قهرمانی و تکرار 4 گل زده در تهران یاد می کند و دیگری در صد تماشگران میهمان رابرای بقیه تشریح می کند انگار بازی رسمی و مهم در این شهر برگزار نشده است.دیگری کامنت یک هوادار شیرازی را منتسب به ملوانی ها می کند و دیگری با تعجیل اشتباه در  مفهوم نظر دیگری او را به فحش می کشد و تهدید به ... .

یکی از طرفداران حضور هر گیلانی روی سکوی تماشاگران استقلال را بی غیرتی و ...می داند.آنها یادشان رفته ولی ما یادمان هست که در سالهایی طولانی که ملوان ما تنها نماینده گیلان در فوتبال کشور بود تماشاگران حمایت کننده استقلال و پرسپولیس مقابل ملوان همان طرفداران سپیدرود و استقلال رشت بودند(هر بازی 5 تا 6 هزار طرفدار از رشت برای حمایت اونها به تختی می اومد). به پرسپولیس آنقدر در رشت خوش می گذشت و آنقدر طرفدار دورشان را می گرفت که برای بازی با ملوان به انزلی نمی آمدند و در هتل کادوس رشت می ماندند(در حالیکه هتل سپید کنار و هتل بزرگ انزلی در آن زمان بارها میزبان استقلال و سایپا و بهمن و پاس و سپاهان و .... بود و به بهترین شکل ممکن میزبانی از تیم میهمان توسط ملوان در آن هتلها به عمل می آمد)،حالا چرا طرفداران رشت یادشان رفته که روزی نماینده ای از گیلان داشتند و حمایتی لازم بود.

همه می دانند در انزلی استقلال و پرسپولیس و پگاه و سپاهان و ... فرقی ندارند و همه ملوان را حمایت می کنند.شاید پگاه بتواند با استفاده از دفاع کند استقلال و مهاجمین سرعتی مثل چاوشی و ابراهیمی و ... استقلال را مغلوب کند و حتی جام را فتح کند ولی انتظار حمایت بعد از آن خاطرات کمی منصفانه نسیت و انتظار بی جایی محسوب می شود.

امروز خواندم که پگاه به هر بابت رسیدن به فینال هفت ملیون ریال پاداش داده است.فکر نمی کنم در ملوان پاداش برد در خانه حریف از دوملیون ریال بیشتر باشد (اگر اصلا" پاداشی در کار باشد).همیشه گفته ام ملوان ما وقتی راه نزول را پیش گرفت که پول وارد فوتبال شد(که البته در تمام دنیا باب شده است) ولی مسئولین ملوان به بازیکنان امید و جوانان دل بسته اند قبول دارم حاج صفی در سپاهان و امرایی و مسلمان در ذوب آهن و ... جوانانی هستند که اولین حضورها را در لیگ داشته اند ولی آیا جوانان ما با همان دلگرمی مالی و اطمینان از حق و خقوقشان پا به زمین می گذارند؟

دست نشان معمولا" تیمها را متحول می کند شهید قندی و مس و حالا پگاه ولی فکر کنتم انگیزه استقلال برای عقب نماندن از رقیب دیرینه اش انگیزه مضاعفی به بازیکنان و هواداران آنها بدهد.گرچه همیت انگیزه در پرسپولیس دنیزلی هم بود ولی با یک شکست سنگین به یک سرخردگی بزرگ تبدیل شد.شاید پگاه هم از این تفکرات زائد استقلال استفاده کند و قهرمان شود ولی ما و گیلانی های قدیمی طرفدار فوتبال را در غم و شادی آن(هر نتیجه ای که حاصل شود) قاطی نکنید و موفقیت را به خود و عدم توفیق را به ما ربط ندهید.

نظرات 26 + ارسال نظر
شراره سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:36 ب.ظ

من فقط آن چیزی که رسم و رسوم بود گفتم قرار نیست که هر چیزی به منزله عدم درک دیگران باشد
شما به فکر بازیکنانتان باشید که یک به یک التماس استقلال و پرسپولیس را نکنند چون فقط بازار گرمیست.مطمئن باشید به کوری چشم شما و بدون حمایت شما(همون ۲۰۰۰۰ هوادار داخل سردار جنگل و دعای مردم رشت)قهرمانی مال ماست.
به امید افکار حرفه ای تر شما انزلی چی های ناسیونالیسم.

محراب سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:22 ب.ظ

اول. خیلی زیرکانه همه موفقیت تیم رو به دست‌نشان نسبت دادی و نقش سایر افراد رو نادیده گرفتی. خواستی به قول خودت بگی که رشتی‌ها نقشی نداشتن. مهم نیست. شما موفقیت ما رو به نام هر کی می‌خوای بنویس. فعلا مهم اینه که تیم ما هم داره خوب بازی می‌کنه و هم نتیجه می‌گیره.
دوم. تماشاگران رشت هم جزیی از فوتبال رشت هستند. اینکه شاد به این تماشاگرا تکیه کنه کجاش عجیبه؟ ضمن اینکه تو نیم فصل دوم اگه بردهای خارج از خونه پگاه نبود، ما تو لیگ نمی‌موندیم. یادتون که نرفته؟
سوم. بهتره بگی افکار رسمی به دنبال قهرمانی استقلاله. چون همین الانم خیلی از شهرستانی‌ها دوست دارن که پگاه قهرمان بشه. من شخصا چندین مورد رو دیدم.
چهارم. زیر ذره‌بین بردن کامنتهای وبلاگ هواداران پگاه هم که دیگه از اون کارای عجیب و غریب شما بود.
پنجم. در بازی‌های پگاه با پرسپولیس و استقلال هم بسیاری از تماشاگرای این دو تیم از شهرهای اطراف میان. همه چیز رو فقط اونجوری که خودت دوست داری نبین.
ششم. سپاهان که لابد بحران‌زده بود و انگیزه نداشت، برق هم که نمی‌دونم لابد چون ۱۰ نفره بود باخت، استقلال هم که اگه ببازه به خاطر دفاع کندش خواهد بود. طرفداری و کری خوندن با تنگ نظری فرق داره. باور کن.
هفتم. انتظار حمایت رو متوجه نشدم. ما از طرفدارای ملوان خواستیم که از ما حمایت کنن؟ مطمئن باش خودمون انقدر هوادار داریم که چند برابر تعداد تماشاگرای بازی برق هم اگه لازم باشه به ورزشگاه بیان.
هشتم. مطمئنا بازیکنای ما ارزش رسیدن به جام حذفی رو بیشتر از هفتصد هزار تومن پول می‌دونن. این خیلی واضحه. در ضمن پاداش برد در هر بازی چیز خیلی معمول و رایجیه.
نهم. واقعا بند آخر نا مفهوم بود. شما اگه می‌خواید می‌تونید از طرف خودتون یا طرفدارای ملوان چیزی بنویسید ولی لطفا دیگه از طرف «گیلانی‌های قدیمی طرفدار فوتبال» چیزی ننویسید. اصلا چه جام را بردیم، چه نبردیم، همه چیز پای ما. چه موفقیت چه عدم توفیق. لابد ما بودیم که نیم فصل دوم را تمام و کمال غر می‌زدیم که تربیت بدنی گیلان فلان کار رو نکرد و تمام نتیجه نگرفتن‌ها رو به زمین و زمان نسبت دادیم الا تیم خودمون.
آخر. چند وقتی هست که این وبلاگ رو می‌خونم. همیشه به عنوان یه وبلاگ معقول و معتدل این وبلاگ رو می‌شناختم علیرغم همه چیزهایی که درباره پگاه می‌نوشتی. چون ما طرفدار دو تیم رقیب بودیم و کری خوندن و کل‌کل کردن طبیعی بود. ولی این نوشته جز تنگ نظری و ناراحتی از موفقیت حریف و سعی در لوث کردن این موفقیت به هر طریق ممکن چیزی نداشت.
به امید قهرمانی پگاه
بین همه تیمای دنیا / عشق است پگاه را

MOoRI سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:48 ب.ظ http://malavan-fans.blogfa.com

سلام سعید آبای
این که این خانم میگه بازیکنای ما دنبال تیم هستن خنده دار
همه میدونk که استقلال داره خودش میکشه مازیارو بگیره
با ۳۰۰ میلیون
ولی مازیار گفته ملوان میمونم
من عاشق تاریخچه پگاه هستم
۸ تا از ابئمسلم
۶تا پرسپولیس

وب مستر سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:35 ب.ظ

سلام
مطالبت عالیه
مشکل رشت و انزلی حل نمی شه ُ تا
تبعیض مسئولین استان در حق مردم و امکانات بالقوه و ورزش انزلی حل نشه و تا تیم بی هویت و با ژول ساخته ژگاه و هواداراش عقده اینو دارن که ملوان تنها تیم ژرافتخاره که بسیار از تیم مرکز استان سرترهو عقده رشتیها به ایکه تنها شهریند که تیمی کم امکانات از شهرستان همه اعتبار فوتبال استانه

شاهین سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:43 ب.ظ http://iran-malavan.persianblog.ir

سلام آبای . حقیقت تلخه .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:34 ب.ظ

شیرازی ها رو بردین حسن رود تمرین کنن که یه وقت حالتون گرفته نشه...اما رو دمتون بد جور موند...بالا غیرتا دیگه چی واسه گفتن دارین؟!!!
شما اگه اگه اگه یه زمانی حرفی واسه گفتن داشتین(که نداشتین)دیگه کسی شما رو تیم حساب نمی‌کنه.اواخر فصل همه‌ی تیما خدا خدا می‌کردن با شما بازی کنن امتیاز بگیرن!!

کاله رشتی چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:34 ق.ظ http://sepidrod.blogfa.com

سپیدرودی-پگاهی ها هم یادشون نرفته که تماشاچیان شما در تختی امسال از خبر باخت ما در مقابل پتروشیمی تبریز چقدر خوشحال شدند و... نیجه این شد که پترو و پیام رفتند سپیدرود و شهرداری در لیگ۲ ماندندو....شما امکانات خود را در اختیار رقیب فوتبال استان قرار می دهید و از آنسو از عدم حمایت مسولان داد میکنید!!!؟؟؟ به استان خیانت کردید اما غیرت رشتی حیثیت فوتبال استان را حفظ کرد اما شما چی؟؟؟؟؟؟؟!!!

ابرار ۲ چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:56 ق.ظ

دوست عزیز همین طور که می بینی وقتی ضد فوتبال می نویسی و سعی داری افکار عمومی دور و بر خودت رو به این نکته جلب کنی که فوتبال فقط مال انزلی هست و بس ...قسمت نظرات وبلاگت پر می شه از کامنت های رشتی ها یی که از دل و جان تیم شهرشون رو دوست دارن و تحمل هیچگونه تنگ نظری رو نمی کنن.
دوست خوبم محراب به خیلی از نکته ها با درایت جواب گفت . ولی لازم میدونم که من هم به نکاتی اشاره کنم ..هر چند می دونم که مثل کوبیدن روی اهن سرد است.
توی صحبت های خودت گفتی که قافیه رو باختیم و شاد با اون اظهار نظرش معلومه که فوتبال رشت رو زیر سوال برده .
اول اینکه از نظر شما که رشت فوتبالی نداره پس چطوره که الان فوتبال رشت زیر سوال رفت؟
دومآ که ما توی سالهای متوالی شاهد حق کشی توی مسابقات برای تیم های شهرستانی خیلی بودیم ..که گمان میکنم ملوان هم از این امر مستثنا نیست !
سومآ مگه در بازی که پگاه پیروز میدان بود و نتیجه را ۴-۱ از استقلال برد ورزشگاه خالی بو که حالا با دیدن ۹۰ هزار تماشاگر به خودمون بلرزیم؟
یادت باشه در بعضی از مسابقات که توی رشت انجام می شه اگه ظرفیت ورزشگاه بیشتر از اینی که هست بود مطمئنآ هیچوقت خالی نمی موند ..چرا که بازی های پگاه توی رشت همیشه با طرفداران بیشماری همراه بود ! بنابراین ترس از تماشاگر بالای ۱۰۰ هزار هم نمی تونه مانع پیروزی پگاه بشه ..چه بسا تیم هایی که تماشاگران ۱۰۰ هزارتایی داشتند ولی نتیجه بازی رو واگزار کردند.
در جایی از نظرات گفتی که از زمانی که پای پول توی ملوان باز شد ملوان نزول کرد و همچنین گفتی که توی تمام دنیا باب شده که به بازی کنان بخاطر پیروزی تیمشون پول میدن!
یعنی به نظر شما الان همه تیم های دنیا نزول کردن بخاطر ورود پول ؟ پس چرا در این مدت کوتاه که گذشته این امر در مورد پگاه صدق نکرد ؟ بلکه باعث رشد روحیه ای تیم هم شد! فقط ظرفیت هر تیم مشخص می کنه که وضعیت هر تیم بعد از ورود پول در ان تیم چه خواهد شد!
در مورد اینکه همه می دونن که توی انزلی اگه ملوان با یه تیم مثل پرسپولیس یا استقلال بازی داشته باشه .. همه ملوان رو تشویق می کنن .
اول اینکه اگه شما یه ورزشگاه بزرگتری با گنجایش بیشتر داشتین باز هم همین طور بود؟
دومآ :همه میدونن یعنی کیا میدونن ؟ می تونی صد در صد تضمین کنی که توی انزلی طرفدار استقلال یا پرسپولیس وجود نداره ؟ حالا اگه کسی به ورزشگاه نمی یاد که مورد فحاشی و ضرب و شتم قرار نگیره ..یعنی دیگه کسی توی انزلی طرفدار این دو تا تیم نیست ؟
در مورد طرفداری از تیم هایی مثل پرسپولیس یا استقلال و طرفداری نکردن از ملوان در گذشته ...
اگه ملوان در گذشته مورد حمایت قرار نمیگرفته واز سوی رشتی ها بعنوان تنها نماینده گیلان تشویق و طرفداری نمی شده .. می شه دلایل بسیاری اورد اول اینکه همیشه ملوان خودش رو تنها وارث فوتبال گیلان می دونست و غرور بیش از حد و شریک نبودن افتخار نماینده گیلان بودن با دیگران خصوصآ رشتی ها بود.
دومآ : شما ها هیچوقت نخواستین بگین ملوان گیلان و همیشه تعصب از انزلی چی بودن تیم داشتید که خود این باعث تنش هایی می شد.در صورتی که الان شما همه جا به وضوح می بینید که پگاه پگاه گیلانه و افتخار اون هم نسیب همه گیلانی هاست .
برای همین هستش که اینقدر توی قلب مردم خطه گیلان جا داره ( البته نه همه مردم ).

من نمی دونم که چه اسراری دارید که فقط تیم شهر خودمون رو ببینیم و مشوق دیگر تیم هایی که فوتبال قشنگ ارایه می دن نباشیم ! یعنی شما نظرت اینه که اگه کسی بجزء تیم شهرش هرتیم دیگه رو طرفداری بکنه محکوم به بایکوت کردن هست ؟ اگه چنین فکر می کنی که باید بگم به قول یکی از دوستها که در بالا اشاره کرده خیلی این طرز تفکر ناسیو نالیستی هستش ... هرکسی میتونه مشوق هر تیمی باشه و به موقع هم تیم شهرش رو که نیاز داره تشویق کنه ..و مطمئنآ هم تیم شهرمون توی بازی با هر تیم دیگه ای در اولویت قرار می گیره.
در اخر هم در مورد نظراتی که در وبلاگ هوادارن پگاه دیدی و اینجا از ان تعبیر ها ی خود خاسته کردی..
هر کسی ازاد که هر جور می خواد فکر بکنه و نظر بده کما اینکه خود تو هم بار ها با اون که نظرات مخالفی داشتی ولی من شاهد بودم که توی همون وبلاگ بچه ها ازت خواستند که بیای نظراتت رو بزاری !
از اینکه یکی بیاد توی وبلاگ پگاه ونتیجه ۴-۱ پگاه در مقابل استقلال رو مکررآ بگه و بنویسه و بازی اینده رو با دید خودش تخمین بزنه کجاش اشکال داره ؟نکنه اون نتیجه واقعی نبود و پگاه اون کار رو نکرده بود ؟
ظمنآ اینکه ادم بیاد یواشکی توی وبلاگ تیم پگاه سرک بکشه ..اونم کسی که طرفدار تیم همیشه مقابل پگاه هستش و نکته های منفی اونجا رو جمع کنه و بیاد توی وبلاگ خودش تجزیه و تحلیل بکنه و از اون سوءاستفاده بکنه به نظر من اصلا کار درستی نیست و با این کار بجزء دامن زدن به یکسری نفاق پراکنی و زیاد کردن اختلافات کار بیشتری نمی کنه.
در اخر هم که از طرف قدیمی های فوتبال گیلان خودت رو نماینده کردی که خودش سوال بر انگیز هستش .
در ظمن اگه افتخاری نسیب پگاه بشه متعلق به تمام گیلان هستش چون که به اسم پگاه گیلان هستش.و اینکه نتیجه این باری هر چی باشه برای شما فرق نمی کنه بر می گرده به همون دلایلی که قبلآ هم گفتم که خود بزرگ بینی و تنگ نظری و فوتبال گیلان رو متعلق به خود دونستن نزد شما انزلی چی ها نمی زاره که خوشحالی مردم گیلان و خصوصآ رشت رو سهیم باشید.
باشد که روزی به افتخار فوتبال گیلان همه از خوشحالی فریاد بزنیم و شادی مون رو با دیگر مردم گیلان زمین و خصوصآ گیلانیان بیرون از کشور هم سهیم بشیم.

کبلا کیجا چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ب.ظ http://www.pegah.sub.ir/

با درود.

اولا که اسماییل شاد مدیر عامل پگاه پیش از قرعه کشی با دیدن جو فدراسیون اون مصاحبه رو با اسکانیوز کرد.

دوما که هواداران مهمان بیش از ده درصد نیست. یعنی در ورزشگاه تختی نهایتا ۱۰۰۰ نفر مجاز به نشستن به عنوان استقلالی یا پرسپولیسی را دارند.

سوما در همین دیدار پگاه - سایپا بچه های نفوذی تو جایگاه مهمان ۷ انزلی چی پیدا کردند.

چهارما که تیم شما که به گدایی افتاده از بی غیرتی شماست که با دیدن شرایط سخت ملوان حاضر نیستید صندوق کمک های مردمی راه بندازید و به داد تیمتان برسید.

پنجما خیلی در وبلاگ ما می یان و بر ضد پگاه می گن و لجش رو دارن. آره خیلی ها پگاه رو به رسمیت نمی شناسن و ملوان رو دوست دارن. نمی دونی چرا؟؟؟؟؟
چون پگاه چاکشون رو پاره کرده ولی ملوان چاک خودشو پاره کرد و در اختیارشون گذاشت.
نمونش همین سایپایی که ملوان به این راحتی بهش باخت. ولی پگاه شیش امتیاز از حلقومشون در آورد. واسه همین هم بود که با توجه به پیشنهاد فدراسیون که دست نشان به عنوان مربی کمک باشه اون احمدزاده رو آورد که الآن جا زد.

بی غیرتی از شما بود که زمین تمرینتون رو به برق دادین تا ما رو ببرن و تا خلو خوردین.

ضمنا درباره ی هوداران آبی و قرمز در گیلان بگم. هواداران این دو تیم گیلانی در رشت دو برابر تعدادشون در انزلیه. حالا اگه دو قرن سواد داشته باشی حساب می کنی. با توجه به اینکه جمعیت رشت پنج برابر انزلیه. حسابش با خودت.

ضمنا تمامی هواداران آبی الآن طرف پگاهن و جایگاه پگاهن.

نهایتا بگم که بازیکنان پگاه اونقدر حرفه ای هستن که تحت تأثیر تماشاگر قرار نگیرن. ما تو آبادان هم نفت رو بردیم.

اینقدر عقده ای نباش... بدرود.

MOoRI چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:02 ب.ظ http://malavan-fans.dom.ir

سلام
شما که دم از تیم بودن می زنید
یادتئن اون موقع که تستقلال رشتو داشتین وضعیتتون چه جوری بود
ما الان همون وضعیت مالی رو داریم
شما این همه از لحاظ مالی و حمایت مسئولین برخورد دار شدین
تازه با ما برابر هستین
سپید رودم که دسته ۲موند

شاهین چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 07:48 ب.ظ http://www.iran-malavan.dom.ir/

سعید جان . مطلبی در خصوص وضعیت فوتبال گیلان نوشتم . منتظر شنیدن نظرت هستم
www.iran-malavan.dom.ir

انزلی چی آبای چهارشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:05 ب.ظ

ایران ملواان . آقا سعید لطفا راجع به چیزهایی بنویسید که ارزشش رو داشته باشه .

ابرار ۲ پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:44 ق.ظ

کامنت با اسم انزلی چی ابای
هرچند که دوست ندارم توی وبلاگ ای دوست مون سعید با هیچ یک از انزلی چی ها کل کل کنم .. که احترامش رو بخاطر رعایت اصول نظر نویسی اش توی وبلاگ پگاه رو نگه میدارم!
اما جواب تو یه الف بچه رو اینجوری میدم که ....
این تویی که ارزش نداری بخاطر این که دو متر اونورتر از انزلی رو نمی تونی ببینی....و ارزش پگاه برای ما انقدر هست که این همه کامنت توی این وبلاگ گذاشته شده ! یک کمی چشمات رو بروی دنیای دور و برت بهتر باز کن.

انزلی چی آبای پنج‌شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:41 ب.ظ

یه جوری صحبت میکنین انگار پول پگاه رو مردم رشت میدن . اگه اینطوری بود چرا فقط زورتون به سپید رود و استقلال رشت میرسه ؟! اصلا اگه اینطوریه چرا رگ غیرت رشتی تون فقط برای کارخونه پگاه زده بالا ؟
بعضی حرفها اصلا نیازی به جواب دادن نداره . این همه مدت که سر خ ابیا تو رشت اردو میزدن یه بار ما به اینکه چرا رشتیها اینا رو راه میدن فکرم نکردیم .
آلزایمر درد بدیه . با این حرفا هم دز غیرت کسی تغییر نمیکنه : هیچ با غیرتی هم نیاز نداره اونو تو بوق و کرنا کنه . آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است :

http://www.iran-varzeshi.com/1383/830904/html/footbal3.htm

سعید خان از نقل و انتقالات بیشتر بنویس .

شراره جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:11 ق.ظ

بعد از قهرمانی پگاه باهات حرفام رو می زنم ولی اون روز در موضع قدرت سر جات می نشونمت پرو رو

ابرار ۲ جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:32 ق.ظ

عزیز مثل اینکه خیلی از مرحله پرتی اصلآ کجای حرف من در مورد پول بود که تو گوز رو ربط دادی به شقیقه؟
بعدش هم اگه با غیرتی توی بوق کرنا کردن نداره پس چرا هرجا که میرسید بوق تون رو فوت میکنید که رشتی ها غیرت ندارند ولی ما کیلویی توی شنبه بازار غیرت می فروشیم؟
مگه شما ها چشم بصیرت هم دارید که چیز های عیان رو ببینید ؟ اگه اینطوره پس چرا فوتبال زیبای پگاه رو نمی بینید و همش مسائل رو به پول ربط می دین؟
در ظمن کارخونه شیر منطقه ای قدمت طولانی توی صنعت گیلان داره بنابراین اینکه چه کسی تیم رو گرفته و می چرخونه بهانه بنی اسرائیلیی است که فقط از مغز توی انزلی چی طراوش می کنه ... چون این تیم رو هر کسی و از هر کجایی حمایت کنه شما باز هم حرف خودتون رو خواهید زد ... به دلایلی که من می دونم و تو ....
در مورد اینکه ایا ما رشتی ها پول تیم رو می دیم یا نه ؟ اولآ تا زمانی که تیم بزرگتر داره و داره خرجش رو می کشه احتیاجی نیست مردم رشت پول این باشگاه رو بدن !
دومآ مردم رشت به نوبه خودشون از اینکه توی بازی های پگاه ورزشگاه رو خالی نمی زارن ... همین خودش کلی ساپورت هستش برای این تیم .
در ظمن پگاه هنوز کارش به اونجا نکشیده که مردم بخوان پول و امکانات بهش بدن ولی مطمئن باش اگه کار به اونجاها بکشه تیم شهرمون رو تنها نمی زاریم که بعدآ راه بیافتیم توی وبلاگ های دیگه از نداشتن پول تیم مون با گریه و زاری حرف بزنیم.

انزلی چی آبای جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:15 ب.ظ

چی برا خودتون میبرین و میدوزین . اگه من حث کمک به پگاه رو گفتم چون یکی تون گفته وبد که مردم انزلی باید غیرت ! بخرج بدن صندوق های کمک مردمی درست کنن . واقعا میبخشین که ما اینقدر به غیرت شما گیر دادیم . ولی یکی در میون تو جمله هاتون این کلمه رو میشه دید . کار پگاه نکشیده درست . کار استقلال رشت که پول سفراشم نداشت چی ؟ شراره خانم شما چه قهرمان بشین و چه نشین هیچی نه ازتون کم میشه نه زیاد . همونطور که طی این مدت خیلی ها بیشتر از اصفهان متنفر شدن ! تمام افتخارات باشگاه ملوان هم به اندازه بازیکنان با اخلاقی چون سیروس قایقران موجب محبوبیت این باشگاه نشد .

شاهین جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:10 ب.ظ http://www.iran-malavan.dom.ir

سلام سعید داداش . بهت حق میدم ، جواب های هویه . ولی اصلا ارزش بحث کردن نداره . به نظر من ما باید با اونها یه فرقی داشته باشیم . آبای خدایی که اون بالا نشسته به خاطر دل پاک بچه های بندره که همیشه بهمون لطف داشته . مطمئن باش بازم دست بچه های بندر رو میگیره .
همونطور که ما قوی ترین پرسپولیس و استقلال تاریخ رو تو دهه شصت شکست دادیم و در تک بازی فینال در تهران با شکست استقلال قهرمان شدیم و باعث شاد شدن دل نه تنها گیلانیا بلکه همه شمالیها شدیم . امروز رشتیها این فرصت رو دارن تا این کار رو بکنن در دو بازی رفت برگشت .
آبای بهتره این بحث ها رو فراموش کنی . تو عزیز دلمی ... به وضعیت ملوان و اخبارش بپرداز .

شاهین جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:51 ب.ظ http://www.iran-malavan.dom.ir

سعید جان . جای شما توی فروم ملوانیها خیلی خالیه . منتظرت هستم . به امید موفیت و سر بلندی همه بچه های انزلی و گیلان . تا ابد ایران ملوان .
www.malavaniha.com

اسپهبد جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:01 ب.ظ http://debaj.blogfa.com

سلام وبلاگ گیلانپرست http://debaj.blogfa.com/ (گیلکان امروز) راه اندازی شد از همه ی کسانی که خود را گیلک و شمالی میدانند دعوت به همکاری وهمدلی می نمائیم.

داش علی جمعه 17 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:30 ب.ظ

ایران ملوان مازیار قایقران

ابرار ۲ شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:59 ق.ظ

ابای انزلی چی
اون لینکی رو که از آرشیو خاک گرفته ایران ورزشی رو کردی خوندمش ..بعضی وقت هاکه ادم با خوندن یک مطلبی بی خیال و بی اعتنا ازش رد می شه ..و بعضی وقت ها هم مثل همین مطلبی که لینکش رو گذاشتی باعث می شه که ادم یاد خاطراتی بیافته و از کنارش هم نمیشه به سادگی گذشت !
اون نوشته من رو برگردوند ب اون سالهایی که فوتبال توی دیار ما خالص تر از الانش بود ..زمانی رو که حقدوست و مهرداد هوشنگی و سید علی مطقی طلب و مشکین زر و ......... وخلاصه خیلی از بچه های خوب فوتبال توی سپید رود جمع شده بودند و بازی های قشنگی رو از خودشون به نمایش میزاشتند ..و این تیم منتخب گیلان بود که همیشه پر بود از بچه های ملوان و سپید رود رشت!
من نمی دونم که این لینک رو که گذاشتی ..مطلبش رو کی نوشته ؟ و خیلی دوست داشتم بدونم که کیه ؟
خیلی از گفتنی ها رو گفت و در بعضی از مسایل هم خیلی نمک رو زخم شد ..ولی در پاره ای از مورد ها هم از صحبت هاش می شد به این نتیجه رسید که براش خیلی مهم بود که تیم حتمآ باید به اسم رشت باشه ..خود من سالها بازی های سپید رود رو از نزدیک تو ی ورزشگاه می دیدم و هنوز هم یکی از تیم های محبوب من توی فوتبال هستش..و بالا و پایین کردن هاش هنوز هم که هنوز با احساسات من بازی می کنه ..
ولی با تمام این اوصاف من معتقدم که فوتبال ما در درجه اول مطعلق به شمال و گیلانه... و این که چه اسمی رو ی تیم گذاشته می شه در همون مقطع که مال کدوم شهره کافیه و بقیه اش باید در فکر ارتقاء فوتبال گیلان و کسب افتخار برای گیلان باشه..
نمی خوام خیلی پر چانگی کنم که تمام این سالها سپید رود چرا ضربه خورده ؟ از کجا خورده ؟ وچرا مردم حمایتش نمی کنن ؟ و دها چرا های دیگه رو در موردش صحبت کنم ...
فقط همین رو بگم که مردم همین جوری هم کمرشون زیر بار فشار زندگی خورد هستش و اگه اینطور نبود مطمئنآ مردم حد اقل تیم قدیمی و محبوب سپید رود رو همین جوری به امان خدا ولش نمی کردند.

۹۰ یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:21 ق.ظ http://www.navad.tk




سلام خسته نباشید

سایت شما از نظر گروه کارشناسی ما

در زمره سایت های پرمحتوا شناخته شد.


اگر امکان دارد سایت ما را با نام(( پشت پرده فوتبال با 90))و


ادرس Www.navad.tk در قسمت پیوندها بگذارید و سپس از طریق



قسمت نظرات سایت ما، ادرس و عنوان سایتتان را بنویسید تا سایتتان را ثبت

کنیم

در ضمن پاسخ نظر شما در همان قسمت نظرات ثبت شد

با تشکر تحریریه 90



MOoRI یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:10 ب.ظ http://malavan-fans.sub.ir

سلام آبای
اینم از مازیار
بازم غیرت انزلیچی هارو نشون داد


مازیار زارع: به عشق مردم انزلى در ملوان ماندنى شدم ===> http://malavan-fans.blogfa.com/

شاهین یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:34 ب.ظ http://www.iran-malavan.dom.ir

سلام به همه ...
قبل از هر چیز موندن مازیار زارع رو پس زدن پیشنهاد ۳۰۰ میلیونی استقلال رو به همه تبریک میگم .
داش سعید ما منتظر آپدیت وبلاگت هستیم ...
از ابرار ۲ به خاطر نظرش تشکر میکنم . واقعیت هم همینه ، فوتبال در گذشته بیشتر بخاطر عشق بود ولی امروز خیلی بوی پول گرفته ... فقط امیدوارم که گیلان و گیلانی تو هر جایی سر بلند باشه .
تا ابد ایران ملوان

رضا-عسلویه چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:29 ق.ظ

بچه هاازایجاداختلافات ودامنه دارکردن اون همه ماضرر میکنیم مابایدتحملمان رانسبت به هم بیشترکنیم وبااحترام ازهم یادکنیم انزلی وورزش اون خودرادرایران شناسانده وبایک چشم معمولی هم میتوان ان رادیداینکه یک بازیکن حرفه ای دراین زمانه سخت اونقدربه شهرش احساس دین میکندکه به پول پشت پامیزندمانندمازیارنادراست اینکه بازیکنهای دهه های گذشته ملوان درتیمهای پایه بدون چشم داشت مالی درحال بازیکن سازی هستنداینکه مربی مانندممی ازاموال شخصیش به بازیکنهامیداده تاتیم راازدسته دوبه یک بیاره بینظیره اینکه بایک پیروزی شخصی ازفرط احساست سکته میکنه واینکه قرمزوابی وهیچ تماشاگری ازترس وهیبت یک تیم جرات ارزاندامی درسنت سیروس راندارنداین که تیممی ازیک شهرکوچک۱۲۰هزارنفری سه باردرایران قهرمان شده وبازیکنان زیادی رابه فوتبال ایران داده چیزهایی است که من به شهرم افتخارمیکنم وتااخرین قطره خونم ازان دفاع میکنمو..........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد