شرح حال لیگی که مردیم تا موندیم

لیگ پر دردسر امسال برای ما تمام شد.روزی که لیگ برای ما با تساوی در یک بازی بی هیجان مقابل ذوب اهن شروع شد،هیچکس تصور این فراز و نشیبها رو نمی کرد.برد مقابل استقلال در هفته دوم و تداوم ان خارج از خانه و مقابل نفت پر مهره ما رو به افکاری برد که سالها با آن بیگانه بودیم.موفقیتها ادامه داشت تساوی با استقلال اهواز در اهواز برای همه راضی کننده بود حتی باخت اتفاقی به سایپا هم هیچ طرفداری را دلسرد نکرد .حرکت رو به رشد ملوان در بازی با پرسپولیس به اوج رسید جایی که شاگردان قطبی پس از تساوی یکدیگر را در آغوش گرقتند و از تساوی با ملوان خرسند بودند.شادیهایمان تا بازی آخر نیم فصل هم ادامه داشت.تساوی با پاس در انزلی کمی ناراحت کننده بود اما نتایج قبلی ملوان ما را تا رده چهارم بالا کشیده بود و ابومسلم و ذوب آهن و راه آهن و نفت در کنار پگاه و شیرین فراز کاندید سقوط بودند.

برف زمستان انزلی تمام رشته ها را پنبه کرد باخت مقابل استقلال اهواز در تهران،تساوی با نفت و ذوب آهن و شیرین فراز در انزلی با توجیه زمین نا مناسب که شاهکار بی کفایتی هیئت فوتبال انزلی و تربیت بدنی بود ،زیر سبیلی رد شد اما باخت های متوالی خارج از خانه و بعضا" داخلی همه را متفق القول کرد که قوی سپید بیمار شده است،بازی با پیکان آخرین باخت خانگی بود که با حملات همه جانبه و تک حمله پیکان رقم خورد،تا امیدها در رقابت با پگاه و نفت و حتی راه آهن کمرنگ تر شود.پگاه با تمام کری ها و جنگ و جدل های خاصی که با آنها داریم با رفتن جهانپور شکی مثبت دریافت کرد و پرسپولیس و سایپا و شیرین فراز و در راس آن استقلال را مغلوب کرد به هم امتیازی ما رسید،بازی با سپاسی اوج حمایت و در خواست یک شهر از ملوان برای بقا بود،مثل اکثر بازیهای دور رفت سانتر از جناحین دستمان را در حنا کرد تا اینکه با تغییر تاکتیک برد را به زور از ملوان گرفتیم و امیدوار شدیم و با تساوی پر استرس که ناشی از حملات پر دامنه و سنگین پاس بود در لیگ ماندیم،اینها را گفتم که تمام فصل مثل یک فیلم پیش روی ما باشد ملوان امسال در جمع آوری امتیاز فرق چندانی با ملوانهای قیلی(جز ملوان نصرت که در میانه جدول بود)نداشت.(فقط شاید آمار امتیاز گیری دور رفت،مثبت وعجیب بود).

شایعات زیادی از انزلی شنیده ام.مذاکره تامیتی با سایپا و قرار داد داخلی،حضور احتمالی مازیار در سپاهان،نظر چند تیم به رافخایی و یوسف زاده و غلامعلی زاد و...

حضور احتمالی میثاقیان به جای ممی و ...(البته جز مورد آخر هنوز هیچ نشریه و سایتی لین مطالب رو تایید نکرده ولی قرار داد مازیار و هادی تمام شده و ماندن آنها در ملوان بعیده)

امیدوارم مسئولین ملوان به هوش باشند فولاد،استیل آذین و حتی پیام خراسان مثل شیرین فراز حاشیه های تبانی و مشکل مالی و ...را نخواهند داشت،آنها مثل نفت تماشاگران پر توقعی ندارند که تیمشان در استرس شدید ناشی از باخت،بازیهای خانگی را سر کند.با روالی که امروز ملوان پیش گرفته ،روال سقوط و افت از ابتدای فصل بعد شروع خواهد شد.

حق ما با تمام ناکامی ها این نبود.قهرمانی پرسپولیس و فریاد های شادی دیروز آنها به خاطر پولهایی است که شاید سالها هزینه کردن ملوان به گرد آنها هم نرسد.ای کاش ملوان هم مثل پاس و ابومسلم نتیجه می گرفت،مصدومیتهای مکرر ناشی از زمین افتضاح پس از برف ترکیب ملوان را در هر بازی تغییر می داد،بازیکنان کلیدی ما(مازیار و رمضانی)یا مصدوم بودند و یا اردوی تیم ملی مجال حضور مازیار را در برخی بازیهای حساسس نداد.صادقی و گیاهی و ...افت شدیدی کرده بودند و جانشینان انها(امثال نزهتی و امیری و...)دیر شناخته شدند و در ترکیب جا افتادند.

لیگ تمام شد میشه چند روزی آسوده سر به بالش گذاست ولی فقط چند روزی

اگر و مگر

برای رسیدن به بازی سپاسی ساعت 2 به انزلی رسیدم یک نهار سرپایی و چرت عصر گاهی توام با استرس و ساعت 4 استادیوم بودم.تعداد تماشاگران کمتر از بازی پیکان بود و پیراهن ملوان من با کنایه های دو سه نفر همراه بود که تیم داره میفته و...

بازی شروع شد حضور فلاحتی در دفاع آخر عجیب بود و دقیقه 5 سوتی فجیهی داد که نزدیک بود خالقی فر کار دستمون بده ولی مسعود زود جنبید و...نیمه اول روز نزهتی بود بارها و بارها مدافعین با تجربه و بلند قامت سپاسی رو دور زد ولی هر بار که سانتر کرد،رافخایی و حیدری و... توانایی مقابله با مدافعین سرزن سپاسی رو نداشتند.شوت نیک نظر و واکنش بیرانوند درس بازی زمینی را باز هم تکرار کرد ولی ملوان کماکان اصرار بر سانتر داشت.خبر اصفهان خوشحال کننده بود پیروزی تک گله سپاهان مقابل نفت.

نیمه دوم بر خلاف جریان بازی و اشتباه توام یوسف زاده و گیاهی گل خوردیم یک گل زیبا که گلزن اون چندان شادی نکرد(شاید ملاحظه ما رو کرد).بازی نیمه دوم به پاسهای عمقی و تکضرب و فارغ از سانتر انجامید.یوسف زاده نفوذ کرد و بعد از چند بار سر توپ زدن فرصتی در ریباند به رافخایی رسید که گل تساوی ما شد...

حالا پگاه هم از برق گل خورده بود استادیوم تمام گله های چند دقیقه قبل را فراموش کرد و به گل پیروزی فکر می کرد امیری و چمن دوست به زمین آمدند.دقایقی بعد از حضور امیری پاس عمقی او با خطای دهقان روی سید جلال پنالتی سرنوشت سازی رو نصیب ما کرد که در کمال استرس و هیجان به گل تبدیل شد،حلقه شادی بازیکنان ملوان در کنار زمین با هجوم عکاسها همراه بود.5 دقیقه باقی مانده مثل یک عمر گذشت تا اینکه مرادی سوت پیروزی را زد و بعد از 15 هفته پیروز شدیم.

بردن در این بازی خیلی مهم و حیاتی بود ولی بازی فردا با پاس که کلی مهره و انگیزه و انگیزه داره اصلا" راحت نیست.اونا مهاجمین گلزن و باهوشی مثل چترآبگون و ابوجا و غلامی دارن.خیلی مشکله.

نفت با بی صاحب ترین و بی انگیزه ترین استقلال 10 سال اخیر بازی می کنه و پگاه مقابل صبایی به زمین می ره که دیگه براش مهم نیست که چی میشه.

به هر حال امیدوارم با یک مساوی کار را خودمون تموم کنیم و موندنی شویم و گرنه در دل بستن به این و ان خیلی خوش خاطره نیستیم.

آخرین امید فردایی

باخت چیز تازه ای برای تیمی که دور برگشت فقط 5 امتیاز گرفته،نیست.باخت به راه آهن مثل باخت به ابومسلم یک برد میلی متری بود که تا آخرین لحظه می شد به تساوی هم رسید ولی انگار روزهای آخر برای ما همیشه باید باشه و تکلیفمون رو روشن کنه.

فجر رو همیشه تیمی شناختیم که اهل کم کاری نیست.برد اونها با اون مهاجمای سریع و سرزن و شوتزن با اون هافبکهای قدر و قدرتی با اون مدافعان مستحکم حتی در یک بازی عادی کار ساده ای نیست.حالا که استرس ما بیش از هر زمان دیگه هست ،کار سخت تر و غیر ممکن تر به نظر می رسه.یاد بازی پارسال با ابومسلم میفتم که 90 دقیقه کوبیدیم ولی جز تساوی و استرس بازی آخر چیزی نصیبمون نشد.

فردا مازیار رو نداریم بهتره بگم باز هم مازیار رو نداریم.امسال مازیار 3 بار سه اخطاره و اخراج شد و چند بازی مصدوم بود و چند بازی هم به خاطر حضور در اردوی کذایی تیم ملی به بازیهای ملوان نرسید.

برق با بازی که مقابل پرسپولیس انجام داد نشون داد که کاملا" جا افتاده و پخته شده(برعکس روزی که مقابل ما قرار گرفتند).میشه به این امیدوار بود که برق در ادامه روال رشدش پگاه رو ببره و صبا برای موندن در کورس قهرمانی مقابل پگاه با تمام قوا بازی کنه.سپاهان مقابل نفت به چیزی جز برد فکر نمی کنه و استقلال برای حفظ آبرو ممکنه مقابل نفت به یک تساوی برسه.(امیدوارم استقلال بلایی رو چند سال پیش مقابل استقلال اهواز سرمون آورد رو نیاره و بازی آخرش رو جدی بگیره).

فردا تا دقیقه 60 تا 70 برای گلزنی وقت داریم وگرنه استرس تماشگرا کاملا" به زمین رسوخ می کنه و کار سخت تر میشه.تازه ملوان مدتهاست که اواخر بازی گل نزده و امیدوارم نیمه اول کار رو تموم کنه.

اگر سقوط کنیم به قول ممی فوتبال در انزلی می میره و کسی دل و دماغی برای حمایت در لیگ یک(تا چند هفته اول)نداره و...

کلی بازیکن از این تیم در صورت ماندن جدا میشه(افتادن پیشکش) صعود مجدد قطعا" یک فصل طول نمی کشه.خدایا فردا فردا فردا....