من و دربی

بازی ابی و قرمز نزدیک همون بازی که از سالها قبل خیلی ها پیگیرش هستن همون بازی که بارها باعث خودکشی طرفدارای دو تیم شده بازی که بارها به جنجال کشیده شده و معمولا بار فنی کمی داشته و یک بازی احساسی بوده از گل مظلومی و ترک زمین توسط قرمزها گرفته تا جنجال گلهای بیانی به استقلال و گلهای یک شکل هاشمی نسب به استقلال و ... حالا همه چیز فرق کرده حالا برای هر کدوم از دو تیم سه امتیاز حیاتی وجود داره همون سه امتیازی که استقلال رو صدر نشین می کنه و همون سه امتیازی که پرسپولیس رو از بحران صفر صفرها خارج می کنه.
الان چند بازی که پرسپولیس نمی تونه گل بزنه به پیکان به ابومسلم به استقلال اهواز و ... دلیل اونها این بوده که راه رو بر دایی بستند .چون انتظاری نسبت به پارسال افت کرده و جباری هم قابلیتهای قبلیش رو نداره.کار به اونجا رسید که برای رهایی از بحران مهار دایی ضربات کاشته جناخها رو هم دایی می زد تا گره ای باز بشه.در بازی با استقلال اهواز استیلی چند شوت زد ولی انگار برای پرسپولیس شوت ممنوع بود چون با ورود باقری هم فقط روی یک ضربه کاشته شوتزنی رو دیدیم.
اما استقلال که به نظر منصوریان رو نداره.به نظر من(یک نظر کاملا شخصی که قصد خاصی ندارم)نبود منصوریان تو این بازی برای استقلال بد نیست (البته اگر اکبری و فکری و سید عباسی در اوج بازی کنن)چون منصوریان بعد از گل به برق شیراز و تازه قبل از اون با منصوریان سال ۷۴تا ۷۶ فاصله داره و بیش از قبل فانتزی بازی می کنه و دیگه از اون تکلهای توپ خراب کن خبری نیست و ....
دایی بازی رفت مهار شد قطعا این بازی تمام تلاش وینگو ازادی دایی از دست قربانی و صادقی.(من همیشه انتظار داشتم در دربی امسال دایی بهتر از قربانی عمل کنه
)حسنی که پروین به کل کادر کنونی پرسپولیس داره این بود که بازیکنان رو هر از گاهی  به طور ناگهانی تغییز پست می داد و همین کل تاکتیک دفاعی تیم مقابل رو سر در گم می کرد.مثل استفاده از محرمی در سالهای دور در حمله در کنار پیوس و ...یا تغییر مکان عابدیان از مهاجم به گوش راست و چپ.الان که دست وینگو در ترکیب رو شده و قطعا از دایی و انتظاری و یا ترائوره استفاده می کنه.اگه باقری در نقش مهاجم ظاهر شه برای تماشاگران جدال هوایی دایی و باقری با تجربه با قربانی و صادقی جوون عالی و دیدنی میشه.
گرچه دایی این بازیهای اخر کم اثر و بی دقت(اوت زدن دروازه خالی ابومسلم)عمل کرده و قربانی در بازی با اشتوگارت تجربه اندوزی کرده و در اوج ولی دایی از هر روزنه ای می تونه  گل بزنه همونطور که به فولاد زد.
**************************************
خیلی احساس کارشناسی کردم ولی فکر می کنم تمام اون چیزی که این روزها از استقلال و پرسپولیس دیدم همین بود و اینقدر متوجه شدم.
نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 01:16 ق.ظ http://alimali.blogspot.com

آقا مبارکه به سلامتی. ایشالله این دفعه وقتی اینجا خراب شد شما هم از خر شیطون پیاده بشی : کلا!

فرهاد دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 07:01 ق.ظ http://faroyaball.persianblog.com

تحلیل جالبی بود........معلومه اطلاعات خوبی داری.........ولی از نظرت در مورد منصوریان زیاد خوشم نیومد.......ممکنه منصوریان اون بازیکن سال ۷۴ نباشه ولی پاسهای سریع و دقیقش و بازی عوض کردن های بی نقصش خیلی به تیم کمک میکنه........بازم به من سر بزن...منو لینک میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟....به امید برد استقلال.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد