اذربایجان صعود کرد همه جا تیتر شد که این تیم به احتمال زیاد با کسب یک امتیاز از دو بازی خود به دور نهایی زیر گروه صعود می کنه.تیم پروین با پشتوانه تماشاگران زیادی که تقریبا همه جا ازش حمایت می کردند صعود کرد ولی هدف پروین از خرید این تیم(به قیمت نه چندان گران)فقط همین بوده؟پروین همیشه از اذربایجان به عنوان یک رقیب جدی برای همه در جام حذفی یاد می کرد ولی اونها در دور اول به یک تیم هم سطح مثل فجر سپاه باختن تا حداقل یک سال با تیمهای معتبر بازی نکنن.

راستش قطعا برای پروین سخته که بعد از یک عمر امپراطوری در پرسپولیس از همون تیم کنر بره و چند تا اقا بالا سر پیدا کنه.مثل غمخوار و باقریان و اشتیانی و ....کسی که سالها حتی نحوه قرار داد و حق و حقوق بازیکنان رو تعیین می کرد حالا باید به تیمی مثل اذر بایجان تمرین بده که از ابتدای تاسیسش قلیچ و کماسی و ابراهیمی رو به دلایلی از دست داده.کسی که اون قدیمها اگر رکیک ترین حرفها رو می زد هیچکس جرات ترک تمرین و اعتراض رو نداشت.کسی که بلوف ها و کری هاش هنوز یادم مونده .

ولی در مورد پروین یکسری چیزهای مثبت هم وجود داره پارسال پرسپولیس بدون دایی و کاظمیان و تا حدودی بدون باقری و میناوند و امامی فر لیگ رو برگزار کرد.پروین با اسدی و اصلانیان و جباری پرسپولیس رو به مقامی رسوند که شاید الان جزو 5 تیم اول جدول هم نمی شد.همین سلمانی رو پروین رو کرد همونی که الان جاش رو یک در میون به انتظاری و کاظمیان می ده.ولی فرقی نمی کنه پروین فعلا کنار رفته شاید اگر نتایج وینگو ادامه داشته باشه راهی برای ورود چند نفر به نیمکت باز بشه گرچه غمخوار فقط از وینگو حمایت کرده و بس

بی شرح

می خواستم در مورد بم بنویسم ولی دیدم چی بگم که درد اونا رو کم کنه چی بگم که بیان کننده درد اونا باشه پس به همین اکتفا کردم.

 

 

این هفته لیگ پر بود از اتفاقات عادی. از اول هم معلوم بود پگاه حریف پاس نمیشه جهانور زودتر باید از پگاه کنار می رفت.مربی گری امید بهانه ای شد که او با خیر و خوشی و بدون برگه اخراج نیمکت پگاه رو ترک کنه.پگاه خوب بازی کرد حتی می تونست در نیمه اول به گل هم برسه محمدخانی اونقدر در نیمه اول از سمت هاشمی نسب نفوذ کرد که جلالی نیمه دوم رو معقولانه تر عمل کرد و برنده شد.جو  بد جوری به نفع پاس در حال جریانه حتی نمی دونم چرا سریالهای فوتبالی بچه ها هم پاسی شده و با ارم پاس پخش میشه.

خدادا هم با نوری در گیر شد گرچه بعید می دونم نوری به او چیزی گفته باشه ولی همه می دونن خداداد همیشه یک پای جنجال بوده.سال قبل بازی با فولاد رو که به یاد دارید یا در گیری با هم بازی خودش نکونام رو چی؟

حجازی از زمانی که به یاد دارم همیشه باخت تیمش رو به گردن عوامل جانبی انداخته .نمونه بزرگش بازی استقلال سایپا بود که برومند خیانتکار معرفی شد و بازی استقلال رشت و پرسپولیس که با فریاد و جنجال داور رو محکوم کرد.حجازی نمونه یک بازیکن بزرگ و فهیم بوده و لی تجربه نشون داده حجازی چندان نمی تونه مربی بزرگی باشه.همه یادشون هست که بعد از اخراج سکومروخف روزنامه های قرمز دوست شایعه پیوستن حجازی رو خبر خوب برای پرسپولیسی ها  نامیدند.(استقلال با حجازی تو این چند سال نتونست پرسپولیس رو ببره)

اون روزی که احمد زاده جانشین عباسی شد همه از او انتظار داشتن برق هم مثل ملوان  با جووناش قهرمان فصل رو تعیین کنه ولی برق کم کم  داره بهقعر نزدیک میشه به اونجایی که میثاقیان با تیم جوونش منتظر به زیر کشیدن رقیباست.

در مورد پرسپولیس ننویسم بهتر اونا به اندازه کافی بحران و دو دستگی دارن.فقط این رو بگم که استیلی در هر بازی مثل یک مربی متعصب بازیکنانشون رو راهنمایی می کرد ولی این بار سکوت استیلی و لبخند او بعد از ناکامی قرمزها از هر اعتراضی گویاتر بود و یک دنیا حرف داشت.

بازی خیریه این هفته خیلی شبیه بازی سال 69 برای زلزله زدهای رودباره ولی ای کاش روزی بیاد و خدا لطفی کنه که نیازی به این بازیهای خیریه نباشه.

نمایشگاه و اول

همه چیز به نفع پاس تمام شد کی فکر می کرد استقلال اینقدر راحت گل بخوره.خداداد پارسال در بازیهای حذفی و لیگ واقعا استقلال رو عذاب داد ولی اینبار اونا رو کاملا از کار انداخت.بر خلاف تمام چیزهایی که حاجیلو در مورد صمیمیت و یکدلی در استقلال می زد.باز هم همدانی به نحوه تاکتیک و مهره چینی قلعه نوعی معترض بود.استقلال هیچوقت تیم ارومی نبوده از دهه 60 تا الان این تیم بدون حاشیه نبوده و همیشه یکجوری ضربه بدی به اونها زده .استقلال از دروازه بان سوم هم خیری ندید گرچه هر کسی در مقابل اون ضربه ممکن بود تسلیم شه ولی تا اونجا که به یاد دارم طباطبایی همیشه روی شوتهای کاشته دروازه بانی شش دانگ بود.کم کم برای استقلال انتقاد از داوری بعد از هرشکست عادی شده همونطور که وینگو بعد از هر شکست عامل باخت را جاسوس درون تیمش می داند.استقلال امسال بهتر از پارسال هست ولی بعد از نیم فصل به ترکیل ثابتی دست پیدا نکرده .مثلا در بازی با پاس فکری کند مقابل برهانی جوان کار کرد و بارها جا موند توان برهانی اینقدر بالا بود که نوازی(بهترین ابی این روزها)مجبور به خطاهای شدید مقابل او شد.

اما کمی بریم به پرسپولیس بپریم.وینگو بعد از برد فولاد جوان به رشت رفت قبلا هم گفته بودم بازی با پگاه اسان نیست نه اینکه پگاه تیم منسجمی و جهانپ.ر مرد روزهای سخت ولی پگاه اومده بود تا داستان اون هشت گل رو از یادها ببره.به نظر من اونها نبردن ولی به تیم 8 گل زده دور رفت مجال هنر نمایی ندادند.اشتباه جهانپور این بود که پنالتی رو به دین محمدی سپرد در حالی که نوری سراسر انگیزه و تلاش بود تا با گلزنی به پرسپولیس مقدمه دعوت مجدد خودش رو به تیم ملی فراهم کنه.ولی در پگاه جهانپور اسمها بازی می کنند و مجالی برای بقیه نیست.وینگو بعد از این تساوی باز هم عامل توقف رو جاسوس معرفی کرد.قبلا اسدی به جرم هم سفره شدن با پروین از دور خارج شد و حالا نوبت بازیکن دیگری رسیده که معلوم نیست کی هست و گناهش چیست.

امسال غمخوار حدود 3 ملیارد برای تیمش خرید کرد و جز دایی(که اونم فقط در تهران موفق عمل می کنه)واقعا بقیه کارایی نداشتند.ایلیچ تازه داره راه میفته(بعد از 14 بازی)میناوند اسیر حاشیه هاست و .....البته برای اونها هم تا پایان فصل کلی مجال و فرصت هست.

 

همه مصاحبه پاشازاده رو خوندم پاشازاده رو از وقتی در امید استقلال بازی می کرد به یاد دارم ولی بعد از ملبورن و سفر به المان و ... کم کم افت کرد و پارسال مخصوصا بازی با سایپا کلی مبتدی بازی در اورد تا حالا تمام حرفاش در مرد ستاره بودنش اصلا به نظر نیاد.

 

نمایشگاه فوتبال رو روز چهار شنبه در اوج خلوتی رفتم از غرفه جهان فوتبال تا غرفه ایپنا همه و همه رو دیدم.ولی اصلا به نظرم جالب نبود شاید به خاطر اینکه نه باشگاهها نه جراید و ... کامل از این نمایشگاه استقبال نکردن.چیزای جالبی دیدم غرفه فوتسال بانوان و چمنهای مصنوعی و ...

ولی جالب بود خانمهای گرداننده غرفه استقلال اهواز شفیع زاده(مدیرشون)رو نمی شناختن.به نظرم استقلال اهواز می خواست هزینه های سرسام اورش رو تو نمایشگاه با فروش پوستر و مجله و بلوزش جبرن کنه.

باخت پرسپولیس به پیکان و پاس بهانه خوبی به اونا داده بود تا فیلم گلهاشون به پرسپولیس رو دهها بار پخش کنن.

روی هم رفته چندان نمایشگاه برام جالب نبود.