تمجید

امروز می خوام کمی از کسانی تعریف کنم که همیشه ازشون انتقاد کردم و اونا رو کوبیدم.استقلال و پرسپولیس رو می گم .امروز هم استقلال عالی بود و هم پرسپولیس.حتی اگه بخوام مقایسه کنم می تونم لگم برد پرسپولیس پر رنگ تر از استقلال هم هست.اونها بر فولادی غلبه کردن که کاملا با روحیه بود و کلی ملی پوش داشت.اونها تونستن از حداقل موقعیت بهترین نتیجه رو بگیرند.اما استقلال به تیمی بازی کرد که تنها حسنش تجربه بازی در زمین گل الود بود که از اون هم خوب استفاده نکرد.اونها تازه پپمان هم نبود تا با اون شوتهایش با اون پاسهایش کمی پگاه رو ازاد کنه.از اون روزی که پگاه به پرسپولیس سنگین باخت گفتم جهانپور مرد میدانهای سخت نیست.درسته که اونها پیروزیهایی کسب کردن ولی اکثر اونا دلایل خاص خودش رو داشته.برد مقابل سپاهان سردر گم مهم بود ولی روی کارهای فردی نوری و عشوری زاد برد مقابل استقلال اهواز هم با یک انگیزه و بدون دخالت تاکتیکی جهانپور بود و اون غلبه بر ناصر حجازی بود و بس.اون روز بازیکنان پگاه سراسر انگیزه وبودند.حالا پگاه تونسته در جدول جای خوبی باشه ولی دور برگشت کلی بازی سخت مونده.ولی مطمئنم بازی بعد اونها با پگاه سرشار از هیجان اونها بازی بعد نوری رو دارند و ممکن بتونن پرسپولیس رو متوقف کنن گرچه روی دفاع اونها نمیشه حساب کرد ولی ....

 

ملوان من امروز هم برد و همسایه شرقی خودش رو با سه گل در هم کوبید کی فکر می کرد تیمی با مهره های از دست داده و اون همه مشکل و حاشیه بتونه خودش رو جمع و حور کنه.ملوان من الان با صبا باتری فقط چند نفس فاصله داره که امیدوارم در هفته اول دور برگشت براونها غلبه کنه و صدر رو از اونا بگیره.نیم فصل دو لیگ با هم تموم شد ملوان من باز هم مقتدر برد.

حرف حساب

بعد از شکست مقابل کویت که تقریبا اولین حریف سر سخت مقابل ما بود حالا همه سوالات متوجه اینه که این تیم با این بضاعت می تونه در جام ملتها موفق باشه ویا می تونه از گروه مقدماتی بالا بیاد یا نه.با شکست سنگین مقابل کویت نه چندان معتبر حالا برانکو هم داره جنگ با مطبوعات رو شروع می کنه.نمی دونم ایوانکو انتظار داره بعد از شکست مقابل کویت براش دست بزنیم و هورا بکشیم؟بازیکنای تیم ما براساس یک منطق مشخص و دلیل محکم انتخاب نمی شن.میرزا پور از اونجا که یادم میاد همیبشه فراز و نشیب داشته و فقط در بوسان تونست خوب باشه و گرنه چه در لیگ چه در بازیهای ملی نتونسته در حد دروازه  ما باشه.نمی دونم واعظی با این همه بازی خوب مقابل استقلال و پرسولیس یکبار هم مورد ازمایش قرار نمی گیره .البته واعظی هم در تیمی بازی می کنه که کادر فنی اش رو لبه تیغ حرکت می کنن و دفاع چندان مستحکمی نداره و فقط تو چند بازی اخر مقابل پاس عالی ظاهر شده.

نمی خوام تک تک بازیکنان رو نقد کنم ولی تو  لیگ امسال و حتی پارسال خداداد یک نمونه از بازی حساب شده یک هافبک نفوذی بود.پستی که الان بین مبعلی و کاویانپور و کریمی دست به دست میشه.کاوینانپور اصلا اماده نیست(حتی در پرسپولیس)کریمی هم در حمله بازی کنه بهتره و مبعلی هم چندان مورد اعتماد این کادر نیست.

تا اونجا که یادم میاد تیم ملی همیشه در اردوهای کوتاه مدت بحث دعوت این و عدم دعوت اون رو داشته.الان سوال اینه که چرا خداداد و نوری و رجب زاده و ... دعوت نمیشن و چرا برهانی و اکبرپور و واعظی و .. به بازی گرفته نمیشن و چرا نفراتی مثل کاظمیان و کاملی و ... بهشون بازی می رسه.

 

حرفهای بیگانه ها در فوتبال ما جالبه سال ها قبل بلازویچ ما رو جزو چهار تیم اول دنیا می دونسن و بعد می با هر داوری عصبی می شد و حالا وینگو بعد از هر شکست به تیم مقابل حمله تاکتیکی می کنه که اونها دفاع کردند و ما مستحق باخت بودیم.باقریان هم مدیریت ذوب اهن رو محکوم می کنه که ما تیمی با پشتوانه 30 ملیون طرفداریم و با این باخت میدون رو خالی نمی کنیم.

داستان استقلال هم جالبه اونا بعد از هر برد و صعود در جدول بی خیال فوتبال میشن و مصاحبه رو ترجیح می دن.بازی اینده اونا با پگاه یک شانس بزرگ رو برای اونا به همراه داره نوری در بازی با فولاد اخراج شده و نیست.

 

سر بلندی

بعد از تمام روشنایی ها برای پرسپولیس پس از برد مقابل برق و شموشک و سایپا اینبار قرمزهای تهرانی به سد ذوب اهن صدر نشین خوردن .ذوب اهنی که امسال پا جای پای سپاهان گذاشته.این بار همه بودند نه حرفی از مصدومست کهنه دایی بود و نه حرفی از قضاوت ضعیف.این بار دایی در یک برخورد روی هوا مصدوم شد و تعویض شد.بعد از رفتن او دقیقا قضیع بازی با پیکان و سر در گمی مهاجمین کاملا محسوس بود.گرچه دایی هم تا زمانی که در زمین بود کاملا توسط تقی پور محو شده بود.

تقی پور همان جوان مازندرانی ست که در پلی اکریل بازی کرد و بعد از انحلال اون باشگاه متمول سر از ذوب اهن در اورد.یک نیم فصلی که در پرسپولیس گذراند مثل خیلی از جوونای فوتبال ما روی نیمکت بود و بد حسابی مدیریت وقت پرسپولیس او را به اصفهان برگرداند.تقی پور در بازی با کویت متهم ردیف اول بود به تکلها و کندی و ... ایراداتی گرفته شد ولی مشکل ما بازیکنانی بودند که امروز هم در این بازی بی تاثیر  بودن.کاویانپور امروز کجا بود؟کاظمیان چند سانتر انجام داد؟البته بیشتر زمان بازی کاظمیان در افساید بود تا زمین.

استقلال هم امروز با علم به باخت پرسپولیس تونست برنده باشه وگرنه گلی که الوز زد می تونست پتجمین تساوی پی در پی ابی ها باشه.

کم کم دارم مطمئن میشم که قهرمان امسال هم غیر از استقلال و پرسولیس .اگر اینطور بشه چقدر خوبه و باعث افتخار ما شهرستانی ها.
**************************************
بعد از چندین ماه بازی ملوان رو با شهاب دیدم.توی اون استادیوم سرد و سکوهای کوچک خیلی تساوی بهم چسبید.ما داریم میایم.ما داریم بر می گردین ما قهرمان میشیم و مقتدرانه بر می گردیم.ما هستیم.